4C Engines – FCA Importers – Alfaromeo

4C

4C

КОНЦЕНТРИРАНА ЕФЕКТИВНОСТ

Малко под 4 метра на дължина, 2 метра на широчина и 118 см на височина. Дизайнерските решения на Alfa Romeo 4C са също толкова дръзки, колкото размерите й. Вместо да се използва екстремна мощ, беше решено да се намали теглото. Това предизвикателство е заложено в дизайна на всеки компонент на автомобила.

Резултатът е невероятен: тегло в ненатоварено състояние под 900 кг, задвижвано от 240 к.с., осигурявайки съотношение тегло/мощност под 4 кг/к.с. Цифра, която обещава истинска пъргавина и динамика на суперавтомобил. Това впечатляващо ниско тегло е постигнато чрез използване на ултралеки материали като карбонови влакна, алуминий и композитни материали, всички избрани за максимална динамична ефективност. Бързи, мощни и усъвършенствани. При модела 4C модерните материали в съчетание с иновативните процеси и ценности на Alfa Romeo са създали истинска концентрация на ефективност.

ОЛЕКОТЕНА СИЛА

Преди всичко карбоновите влакна са избрани за изработването на централната капсула за пътниците. Карбоновите влакна предлагат съществени предимства пред традиционните материали, които са „изотропични“, т. е. имат еднакви характеристики на силата във всички посоки.

Карбоновите влакна предлагат съществени предимства пред традиционните материали, които са „изотропични“, т. е. имат еднакви характеристики на силата във всички посоки. Частите, изработени от еднопосочни карбонови влакна, може да са до 5 пъти по-здрави, тъй като всички влакна са в една посока.
Алуминият, здрав, но невероятно лек материал, е използван за направата на двигателния блок, самия двигател и предните и задни клетки, които предпазват пътническия салон от сблъсъци.

Зад пътниците високоякостен стоманен ролбар предпазва от деформация в случай на преобръщане на автомобила. Усъвършенствани композитни материали, преди смятани за прекалено трудни за приложение при серийни модели, допълват иновативната структура на автомобила. При Alfa Romeo 4C за външната каросерия се използват композитни материали с ниска плътност, тъй като гарантират по-добра стабилност от алуминия и 20% по-ниско тегло от ламарината.

ДВИГАТЕЛЯТ

Двигателят на 4С с турбокомпресор и 1750 см3 е базиран на свръхмодерна технология при двигателите. И инженерите на Alfa Romeo са направили тази технология още по-агресивна и ефективна.

4 цилиндъра, алуминиев блок и структура, турбокомпресор от ново поколение, директно впръскване на горивото под много високо налягане, два променливи клапана на газоразпределението, технология на прочистване и двоен съединител позволяват на този 1750-кубиков двигател да предложи безпрецедентна спортна динамика.

Въртящият момент и специфичната мощност достигат нови рекорди за този размер двигател. Максималната мощност от 240 к. с. се достига при 6 000 об/мин., потвърждавайки изключителната гъвкавост и динамика на двигателя. Той постига изключителни резултати по време на ускорение. Alfa Romeo 4C достига до 100 км/ч за 4,5 секунди и развива максимална скорост от 258 км/ч. И това не е всичко; това впечатляващо ниво на динамика се постига с минимално въздействие върху околната среда. Благодарение на контрола над многократните впръсквания и усъвършенстваните системи против триене и намаляване загубата на енергия, емисиите на Alfa Romeo 4C попадат в строгите граници на стандарта Euro 6.

ЗАДНО ЗАДВИЖВАНЕ

Удоволствието от шофирането е резултат от внимателно балансиран дизайн. Задно задвижване и централно монтиран двигател: архитектурата на Alfa Romeo 4C е типична за състезателните автомобили, при които перфектното разпределение на теглото е основна цел.

Alfa Romeo 4C има задно задвижване, за да оползотвори максимално динамичните предимства на тази конфигурация. Задното задвижване предлага по-добро сцепление при ускорение, когато силата на двигателя изнася теглото към задната част на автомобила. Задното задвижване позволява и навлизането в завои с по-висока скорост, предоставяйки много по-интензивно преживяване по време на шофиране.
Алуминиевият двигател е централно монтиран. Това значително намалява теглото, тъй като премахва нуждата от задвижващ вал и оптимизира разпределението на теглото, като концентрира масата към центъра за по-отривисто управление.