4C

4C

BLOCK-13 (1)

Логиката на функциониране на всички електронни системи е оптимизирана, за да се постигне точно необходимото ниво на динамика за съответните условия на шофиране. Можете да промените характера на вашия автомобил 4C с едно докосване: възприемчив и разумен (All weather), балансиран, но спортен (Natural) или бърз и агресивен (Dynamic). DNA селекторът на Alfa Romeo предлага три режима на шофиране от 2008 г. насам.  При Alfa Romeo 4C системата е напълно преработена, за да отговори на нуждите на суперавтомобил с високи технически характеристики. Ето защо трите съществуващи режима са допълнени с още един: Alfa Race.

Alfa Race
Alfa Race е режимът на най-екстремна динамика и се активира чрез преместване на селектора в позиция Dynamic и задържането му в това положение за няколко секунди. Режимът Alfa Race ви дава пълен контрол над вашия автомобил при състезателни условия. Чрез свеждане до минимум на интервенциите в електронните системи, той предоставя на вас, водачът, пълен контрол.
При режим Alfa Race, електронна система за контрол на стабилността (ESC) обикновено е изключена и се включва само с цел да предотврати загуба на контрол при рязко спиране. Системата ASR също е изключена при ускорение и спиране, като ви оставя да контролирате сцеплението само чрез педала на газта. Електронният диференциал Q2 на Alfa, от друга страна, остава активен и е особено важен за бързо излизане от завои.

Dynamic
Режимът Dynamic конфигурира автомобила по начин, който осигурява много добра динамика на шофиране. Контролните параметри на двигателя са конфигурирани да откликнат моментално на подаването на газ, а предавателната кутия Alfa TCT избира бърза програма за действие, за да намали времето за смяна на предавките с до 25%. Системата ESC позволява определен ъгъл на отклонение и се намесва само ако позицията на волана и ъгълът на отклонение могат да изложат автомобила на риск.

Natural
Режимът Natural е предназначен за всекидневна употреба. Параметрите на смяна на предавките са настроени за максимален комфорт и плавност. При ръчен режим трансмисията Alfa TCT компенсира загубата на концентрация на водача. С функцията Auto-Up се превключва на по-горна предавка, когато скоростта на двигателя наближи допустимото ограничение, а с функцията Auto-Down се преминава на по-ниска предавка веднага щом оборотите паднат под 1000 об/мин. Накрая, диференциалът Q2 на Alfa работи в мек режим и се включва само ако задните колела страдат от значителна загуба на сцепление.

All weather
Режимът All Weather трябва да се избере за осигуряване на максимална безопасност при неблагоприятни метеорологични условия.
В режим All Weather автомобилът откликва на подаването на газта много леко. Системата ASR избира определена логика на двигателя и спирачния контрол и в случай на загуба на сцепление променя мощността в съответствие със скоростта на пътя и предотвратява занасянето на автомобила, което иначе е трудно за овладяване.

ALFA TCT

Само мощността никога не би могла да осигури превъзходната динамика на Alfa Romeo 4C. Необходима е усъвършенствана трансмисия, която да я контролира.

Усъвършенстваната технология за прочистване на Alfa Romeo увеличава в максимална степен въртящия момент при ниски скорости на двигателя и доставя повече мощност в отговор на заявеното от водача. Контролният блок определя с голяма точност времето и ъглите на препокриване на клапаните, за да осигури преминаване на потока въздух от всмукателния към изпускателния колектор. Чрез подобряване на прочистването на горенето….

ТУРБОКОМПРЕСОР

В допълнение към технологията за прочистване, двигателят е оборудван също с турбокомпресор от ново поколение и изпускателен колектор с пулсов преобразувател, който използва вълните в налягането, за да увеличи въртящия момент при ниски обороти на двигателя. Колекторът и турбината са изработени от лята стомана и са конструирани да работят при много високи температури (над 1000°).

BLOCK-7

Подобно на всички върхови състезателни автомобили 4C използва автоматична система за охлаждане за защита на своя турбокомпресор. Изключването на двигателя обикновено предизвиква незабавно спиране на циркулацията на масло, при което маслото остава в турбокомпресора в застой при много високи температури. Термичният стрес, на който е подложено маслото по този начин, води до загуба на смазочен капацитет, а също и до образуването на отлагания, които могат да повредят двигателя. За да предотврати това, Alfa Romeo въвеждат помпа, която работи след изключване на двигателя. Тази електрическа помпа се управлява автоматично от ECU и поддържа непрекъснатата циркулация на маслото в турбокомпресора, докато се охлади достатъчно.