Приемам

NEWS

Global

Секретите на динамичните способности на Alfa Romeo.

10 December 2018

AR_2018-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-1

23 ноември 2018

Секретите на динамичните способности на
Alfa Romeo

• Тайните на прочутата динамика на шофирането на Alfa Romeo се разкриват за първи път в уникално събитие, което съчетава технически семинари и специфични серии на шофиране, проведени на Полигона Balocco Proving Ground.
• Едно пътешествие за откриване в най-иновативните, изключителни технологични решения, които правят шофирането на новото поколение на Alfa Romeo още по-вълнуващо.
• С фокус върху задвижването на четирите колела с Q4 технология, предназначена за управление в реално време на сцеплението на автомобила с пътя, и интегрираната спирачна система, което значително намалява спирачния път на всякакви повърхности.
• Засягаме и векторинга на въртящия момент, подсигуряващ безпрецедентното управление на теглителната сила и изключителната архитектура на окачването AlfaLinkTM, за постигане на превъзходно управление, подкрепено от безупречно разпределение на теглото и отлично съотношение тегло / мощност.

За първи път Алфа Ромео разкрива тайните на своята прочута динамика на шофиране в четири задълбочени технически семинара и целеви демонстрационни серии за пилотско шофиране, специално разработени за да се изпробват технологичните решения на Alfa Romeo. Нестандартните тестове бяха проведени в експерименталния център на групата FCA в Balocco, където инженерството и технологията внесоха най-иновативните възможни технологични решения в изпитанията, което пък направи шофирането на спортния седан Giulia и престижния SUV на Stelvio още по-вълнуващо, включително дори и в най-мощните версии Quadrifoglio.

Показателно е, че Giulia Quadrifoglio и Stelvio Quadrifoglio, които са на върха на дизайна на Alfa Romeo, бяха първите, които разполагат с тези авангардни системи, които впоследствие бяха разпространени и върху цялата гама. Този подход „отгоре-надолу“, уникален в автомобилната индустрия, е в основата на духа на Alfa Romeo: глобална уникална формула, която съчетава правилния баланс между италианския дизайн, най-съвременните двигатели, безупречното разпределение на теглото, уникалните технически решения и отличното съотношение тегло / мощност във всяко от механичните творения на Alfa Romeo.

Влизането в кабината на Giulia или Stelvio означава влизане в ново измерение, където в центъра на тези механични шедьоври е водачът, с неговите емоции и желанието му за вълнуващо шофиране. Принцип, отразен в прецизното управление, чувствителната дроселова клапа и незабавните реакции на трансмисията и спирачките. Да не говорим за възможността за избор между задно предаване или задвижване на четирите колела, което е повече от израз на признание и почит към най-автентичните корени на легендата Alfa Romeo: това е също така техническо решение, което осигурява висока производителност и поразително забавление. Това прави удоволствието от шофирането, осигурено на волана на Alfa Romeo, приятна изненада дори за най-висококвалифицирания и претенциозен водач.

Семинарите и сесиите за пилотско шофиране, предназначени за да се разкрие известната динамика на шофирането на Alfa Romeo, бяха организирани в четири работни срещи, които обсъждаха в дълбочина отделните компоненти, като например степента на иновация на задвижването на четирите колела с Q4 технология, предназначена да реагира реактивно и предсказуемо на теглителната сила на автомобила, за постигане на най-високите нива на ефективност, ефективност и безопасност. Накратко, системата Alfa Romeo Q4 осигурява всички предимства на задвижването на четирите колела, както и много добра икономия на гориво, отзивчиво представяне и удоволствието от шофирането на автомобила със задно предаване. Всички варианти на Q4 за задвижване на четирите колела могат да бъдат интегрирани и с механичен Q2 механизъм със самозаключващ се заден диференциал, който се предлага при поискване и при версии със задно задвижване. Самозаключващият се заден диференциал подсилва гъвкавостта и спортната природа, като осигурява перфектно сцепление за едно незабравимо шофиране.

Събитието ще се съсредоточи и върху друга изключителна система на марката Alfa Romeo: интегрираната спирачна система (IBS), електромеханичната система, която комбинира контрол на стабилността с традиционната сервозадвижвана спирачка, за да осигури незабавно спиране и по този начин да се съкратят спирачните разстояния, както и за оптимизиране на теглото. Спирачната система се предлага и с карбокермични дискове – за версиите Quadrifoglio.

В разработените теми има също така интерес към AlfaTM Active Torque Vectoring, най-съвременната технологична характеристика, предназначена да постигне най-доброто представяне на спортен автомобил. По-подробно, двата съединителя в задния диференциал позволяват да се контролира подаването на въртящия момент на всяко колело поотделно. По този начин мощността се прехвърля по-ефективно към терена, дори когато колата се придвижва на ръба на нейните динамични възможности. Това прави управлението на автомобила безопасно и забавно по всяко време, без да се налага системата за контрол на стабилността да се намесва неконтролирано и натрапчиво. AlfaTM Active Torque Vectoring, подобно на всички останали активни системи за управление, се управлява от контролния домейн на шасито: това е уникално централно „интелигентно“ средство, което Alfa Romeo е създавала със свои собствени алгоритми, с цел да хармонично и в реално време да бъдат управлявани всички електронни устройства с функции върху поведението на автомобила, което прави шофирането изключително естествено, инстинктивно и безопасно.

И последно, четирите семинара хвърлиха светлина и върху авангардните системи за окачване, най-развитите в сегмента, оборудвани с exclusive AlfaTM Link; двойното окачване с полувиртуална ос за управление (изключително изобретение на Alfa Romeo) е избрано за предната част, оптимизирайки филтриращия ефект и ви позволяващо да управлявате бързо и прецизно. За задното окачване е избрано Мултилинк решение с четири и половина носача – патент на Alfa Romeo – които осигуряват подобрено управление, комбинирано с отличен комфорт. Като цяло окачването позволява системата за управление да е много твърда при завиване, като в същото време да много гъвкава при движение в надлъжна посока. Освен това, при поискване се предлагат и активните окачвания, AlfaTM Active Suspension, с електронно контролирани амортисьори, които мигновено се адаптират към условията на движение, позволявайки на водача да избере по-големия контрол или удобството. Друг фактор осигуряващ превъзходното удоволствие от шофирането е безупречното разпределение на тежестта между двете оси и отличния коефициент на съотношението между тегло и мощност, постигнато чрез използването на ултра леки материали в целия диапазон на моделната гама, като напр. въглеродните влакна за задвижващия вал.

AlfaTM Link патентованото окачване и динамиката на автомобила
Шофирането на Alfa Romeo е едно уникално и незабравимо преживяване. Това е и благодарение на уникалната система за окачване.
Отпред, двойното окачване със спирачка с полувиртуална кормилна ос позволява на водача да се движи бързо и прецизно, благодарение на перфектното сцепление на гумата върху настилката и безкомпромисното усещане за владеене на автомобила.
Отзад, Giulia и Stelvio са оборудвани с новата AlfaTM link – многоточкова алуминиева схема.
При проектирането на окачването на превозното средство основните изисквани характеристики включват безопасност, комфорт и NVH оптимизиране (за шум, вибрации и твърдост). Но за Alfa Romeo това не е достатъчно: шофьорът трябва да почувства тръпката, и това е възможно благодарение на търсенето на изключителна усещане за управление, висока прецизност и изпълнение без компромис.
Ето защо екипът на Alfa Romeo работи върху цялата гама Giulia и Stelvio, като се започне от версиите Quadrifoglio. Това също така позволява на версиите с по-малко мощност на двигателя да се възползват от постиженията на по-екстремните модели.

Предното окачване – патентовани от Alfa Romeo структурни конструкции и решения
Целите, които ръководят фазите на проектирането на окачването са максимален контрол на управлението и комфорт, създавайки неподправено и незабравимо усещане за управление, предотвратявайки реакциите на волана, причинени от въртящия момент на двигателя във версиите с Q4. Постигането на тези цели означаваше вместо McPherson да се избере решение с двойно пресичащи се носачи с полувиртуална направляваща ос; всъщност това конструктивно решение осигурява по-голяма управляемост на ъгловото окачване, което е необходимо, за да се използват по-добре характеристиките на гумите и по този начин да се осигури максимално сцепление на пътя. Оказването на Alfa Romeo Giulia и Stelvio с двойни носачи и с полувиртуална ос се състои от:
1. Горна управляваща рейка;
2. Две разчленени независими долни щанги (за управлението и за комфорта);
3. Лост свързан със щангата за управлението;
4. Комплект коаксиални пружини и амортисьори;
5. Кух алуминиев шарнир.

Уникалната особеност на предното окачване е фактът, че има два отделни долни лоста, които се закачват към пръта по различен начин: тази двойна долна връзка (патент на Alfa Romeo) извършва движение „ножица“, което поддържа чувството за линейно управление при всякакви условия. Резултати като тези просто не могат да бъдат постигнати с конвенционално окачване с единична долна връзка.

Това решение осигурява пълен контрол на надлъжното рамо над терена в зависимост от посоката на окачване, оптимизира скоростта и прецизността на кормилната уредба във всички видове условия, гарантира типичното усещане за централен контрол при шофиране на Alfa Romeo и осигурява линейност на реакциите, които могат да се използват в пълна безопасност дори при гранични условия. Усещане за кормилно управление с висока прецизност, което няма равно на себе си.

Електрическото кормилно управление с мотор, монтиран в колоната, както и изключителното директно съотношение на кормилното управление (12:1), са проектирани за да работят в хармония с характеристиките на окачването и да гарантират линейността на въртящия момент към волана в целия диапазон на странично ускорение.

В сравнение с нашите конкуренти, възприемането на окачване с високи носачи, вместо McPherson, ни позволява да постигнем по-висока производителност от гледна точка на прецизност и комфорт при управлението, но в същото време този избор включва по-високи разходи и повече части на окачването. За да бъде намалено теглото всички компоненти са изработени от алуминий. При някои компоненти са възприети производствени технологии за постигане на кухи или ковани детайли.

Задното окачване
За задния мост бе избрано многоточково решение с връзки тип „четири и половина“. Тази патентована от Alfa Romeo схема, наречена “ AlfaTM Link „, осигурява изключително прецизен контрол на характеризиращите ъгли на колелата, което се превръща в пътно поведение класирано в горната част на своята категория. Отлично обслужване в комбинация с изключителен комфорт. Схемата за окачване позволява системата да бъде много твърда по ъглите и в същото време да е много гъвкава в надлъжната посока. Филтрирането на неравни пътища е много добро, също така благодарение на използването на еластични връзки с хидравлична амортизация.

Регулирането на сходимостта може да се извърши с помощта на патентовано устройство, което позволява твърдите точки на окачването да останат непроменени, дори когато се налага промяна на сходимостта и извивките. Това решение не променя еластично-кинематичното поведение на окачването, дори ако е необходимо да се регулират статичните ъгли: същото не се случва с конвенционалните решения, прилагани в други автомобили.

Надлъжният размер на окачването е най-компактният в своя сегмент. Тази функция позволява увеличаване на свободното място за задните седалки, без да се увеличава размерът на автомобила, както и да се поддържа междуосие, максимално съобразено с размерите на сегмента.
Компонентите на суспензията са изработени от материали с висока якост. 45% от компонентите са изработени от алуминий, за да се намали теглото на комплекта на колелото и по този начин да се оптимизира комфортът. Страничната якост на окачването е с максималната стойност за сегмента.

Задвижването на четирите колела с Q4 технология
Планински път посипан с борови иглички, чакъл, заснежена повърхност, рязко завиване на мокър асфалт: насладете се на ефективното шофиране и се възползвайте от уникалната гъвкавост и мощ на новата серия Alfa Romeo с пълна увереност благодарение на проактивната система за задвижване на всички колела Q4.
Q4 осигурява всички предимства на задвижването на всички колела, като в същото време не прави изключва шофирането на автомобил със задно предаване и осигуряваните от него уникалните тръпки и превъзходно динамично управление.
В сърцето на системата Q4 е Active Transfer Case (ATC), който следи в реално време условията на сцеплението и командите на водача, за да осигури най-добра ефективност и, когато е необходимо, може да прехвърли до 50% от въртящия момент на двигателя към предните колела – посредством изключително компактен и лек предно диференциал.
Комбинирайте максимална безопасност с максимална ефективност при всяка ситуация на шофирането – от пистата до заснежените пътища: тази амбициозна цел е вдъхновила разработването на активна система за задвижване на всички колела, конструирана за да отговаря на предизвикателни изисквания и чиято реализация, контролирана и реализирана от екипа на Alfa Romeo, подобрява спортното поведение на автомобила и цялостното удоволствие от шофирането.

Стандартните решения в сегмента се основават предимно на системи AWD с постоянно задвижване и с ниска динамика, които са нагодени към фиксирани стойности на разпределение на въртящия момент (напр. 70% отзад – 30% отпред при нормални условия), и след като една от осите започне да приплъзва или буксува, разликата в скоростта на въртене между осите води до подаване на различна стойност на разпределение на въртящия момент между предната и задната ос (напр. 50% отзад – 50% отпред), постигната обаче изключително чрез механични средства.
Системата Q4 на Alfa Romeo вместо това позволява на автомобила да се движи като автомобил със чисто задвижване на задните колела, а ако прилепването на някоя от гумите се приближава до гранични стойности на сцепление или в случай на високи динамични маневри, тя може незабавно да достави до 50% от въртящия момент на двигателя отпред, като по този начин се предотвратява приплъзването на колелата и се осигурява максимална ефективност на автомобила и ефективност при шофирането.
Динамиката на въртящия момент се модулира постоянно с висока динамика и прецизност, в зависимост от ефективните условия на задвижване и командите на водача: това се превръща в най-доброто управление на превозното средство по отношение на теглителната сила и стабилността на посоката при завиване.

Системата Q4 гарантира, че тягата се използва, за да се постигне максимална ефективност при всякакви условия, увеличаване на манипулирането на автомобила и при необходимост при екстремни условия, стабилизиране преди намеса на електронния контрол на стабилността на спирачките, без да се нарушава производителността.
Между системите за задвижване на всички колела „По поръчка“ Q4 представлява генерален скок: ентусиастите винаги са знаели, че традиционните превозни средства с AWD обикновено са подценени. Но с Q4, спортното сърце на Алфа Ромео бие в различен ритъм във всяка конфигурация на селектора на ДНК, създавайки максимално емоционално участие в динамичната конфигурация, чийто контрол на сцеплението, разработен от екипа на Алфа Ромео, ви позволява да карате кола, която ви дава чисто усещане при шофиране на задните колела при максимална безопасност, гарантирано от наличието на сцепление на четирите колела

С цел по-нататъшно подобряване на динамиката и управлението на автомобилите, Alfa Romeo избра уникална характеристика в системата си Q4: различни предавателни числа за предните и за задните оси. Дори и при варианти без предни и задни гуми с различни размери, това дава възможност на автомобила да излезе по-бързо от завоя, благодарение на ранната стабилизация на автомобила (до -0,5s срещу най-добрите конкуренти в завой с 50 м радиус при скорост от 70 км / ч). Поради това излизането от завоя става по-бързо благодарение на възможността за ускоряване по-рано тази на превозно средство със задвижване на всички колела но без тази функция, което предполага използването на идентични предавателни числа за предния и задния мост.
За да може да предлага това ниво на ефективност, цялата система е проектирана с предизвикателни, иновативни спецификации: активният трансфер (ATC) е проектиран така, че да регулира бързо и точно количеството въртящ момент, изпратен до предната ос, в зависимост от показателите на сцеплението, от исканията на водача и от динамичното поведение на автомобила.
Времето за реакция е референтна точка в съответния клас: системата може да изпрати почти 1 000 Nm на раздатката на предния диференциал за време под 150 ms и да я намалее от 1 100 Nm на 100 Nm за едва 120 ms.
Q4 може да издържи на интензивно използване, напр. шофиране на максимум на състезателна писта или на повърхности с ниско сцепление, като генерира много високо количество енергия в съединителния комплект, без добавяне на външни охладителни системи. Това е уникална характеристика на пазара, способна да гарантира изключително динамично и дълговременно шофиране без прегряване.

Активната система за разпределение на въртящия момент Alfa Romeo Q4 (Active Transfer Case или ATC) също така притежава ненадминати в своя клас равнища на входно-изходния въртящ момент и е в състояние да приеме до 5 000 Nm входящ момент от предавката и да достави чрез верижна трансмисия до 1 200 Nm към пиньона на предния мост (съотношение 1: 1), което гарантира безпроблемната и ефективна надеждна работа благодарение на реализирания дизайн без помпа.
Уникалната разработка за работа на съединителя, позволяваща чисто шофиране със задно предаване при нормални условия, позволява висока ефективност и намален разход на гориво в сравнение с други пълноприводни AWD решения на пазара.

Предният диференциал на Alfa Romeo Q4 е изключително компактен и лек. Той също така е много ефективен благодарение на специфични конструктивни елементи, които са проектирани да намалят до минимум загубите от триене. Един малък шедьовър.

Общото увеличение на теглото от системата за задвижване на четирите колела AWD, включително и на предните полуоски, е по-малко от 50 кг заедно с маслото, което представлява абсолютна референтна стойност.

Q2 механичен самозаключващ се диференциал
Всички варианти на Q4 за задвижване на четирите колела могат да бъдат интегрирани с механичен самозаключващ се заден диференциал, който се предлага при поискване също и при версии само със задно задвижване.
Самозаключващият се заден диференциал подчертава гъвкавостта и спортния характер на новия Alfa Romeo. Диференциалът гарантира перфектно сцепление при всички условия и създава усещане за флуидно движение. Той е проектиран с 1.5-лентов съединителен пакет, пресионни пръстени и без предварително натоварване.

Механичният самозаключващ се диференциал Q2 подчертава гъвкавостта на автомобила, като ви позволява да го използвате в най-голяма безопасност. Системата осигурява:
• повишена ефективност при шофиране, със заключващ се диференциал;
• по-голяма стабилност на автомобила при преодоляване на криви с висока скорост и по-високо странично ускорение;
• повишено сцепление на превозното средство дори при променящи се условия на захващането на оста;
• изключителна стабилност и контрол при всички условия на сцепление при движение направо;
• максимална безопасност при мокри или хлъзгави условия на пътя, при постоянен контрол на колелата и редуцирано хлъзгане.

Контрол на домейна на шасито, Векторинг на въртящия момент и Активни окачвания
Всички автомобили Alfa Romeo са проектирани да постигат най-доброто динамично представяне и да предложат уникално шофиране. За да се гарантира този резултат, развитието на платформата е следвало тези насоки: разпределение на теглото 50/50, задвижване на задните колела и максимална лекота.
Отправната точка бе да се проучат отличните постижения на пасивното превозно средство: окачване, кормилно управление, диференциал, спирачки. Обаче всичко това не гарантира уникално представяне в своя клас: необходим е „мозък“ за командване и координация на цялата система за управление на бордовото оборудване, от активните окачвания до векторинговането на въртящия момент. Всичко това бе координирано от контролния блок на шасито Chassis Domain Control, проектиран от Алфа Ромео на базата но собствени алгоритми.
Това е „вторият мозък“ на автомобила (освен този на водача): това е един централен „разузнавателен“ блок, който хармонично наблюдава всички електронни устройства, които се намесват в реално време в пътното поведение, което от своя страна прави шофирането изключително естествено, инстинктивно и безопасно.
Философията на Alfa Romeo е, че активните системи не трябва да изкривяват реакцията на вече усъвършенстваните механизми, а да осигуряват необходимата им подкрепа, за да постигнат в крайна сметка максимална ефективност при максимална безопасност при всички условия на шофиране.

Alfa CDC
Разработена съвместно с Magneti Marelli, централният блок за цялостен контрол на шасито AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) представлява „мозъкът“ на автомобила, който координира цялата бордова електроника.
Системата се занимава с намеси от различно естество и с различно съдържание: система за ДНК управление, векторно въртене, задвижване на всички колела (Q4), активен Aero сплитер, активно окачване. И задава на всяка от тези системи точна и конкретна задача, за да се оптимизира цялостната работа и удоволствието от шофирането.

В частност, CDC устройството дирижира всички активни системи на автомобила в реално време, базирано на данните за ускорението и наклона открити от сензорите, осигурявайки максимална производителност при всякакви условия и в безопасност. Също така предотвратява и управлява кризисни ситуации, като предварително информира конкретните контролни блокове, участващи в електронната система на автомобила: шаси, задвижване, окачване, спирачна система, управление, помощ и диференциал за завиване.
В техническата култура на Alfa Romeo, системите за управление трябва да играят втора цигулка в стил, а не да „влязат в седалката на водача“ вместо на вече съществуващия. Те трябва да подобрят механичното съвършенство на автомобила, а не да коригират грешки.

Всички тези системи и свързаните с тях собствени стратегии за контрол са проектирани и изпълнени така, че да не бъдат натрапчиви и инвазивни и да постигат уникални нива на производителност и контрол. При който и да е модел на Alfa Romeo шофьорът е този, който винаги и всеки път препотвърждава мнението си защо Алфа Ромео продължава да вярва в автомобилите и в удоволствието на тези, които ги управляват.
Интегрираният централен контролът на шасито, разработен от Alfa Romeo със собствени алгоритми, заедно с подчертано спортния характер, донесе при Giulia и Stelvio тази философия на най-високи нива.

Векторинг на въртящия момент
Една от най-модерните технологични възможности, разработени от инженерния екип на Alfa Romeo, е системата за векторинг на въртящия момент.

Това е система, която позволява на задния диференциал да променя мощността на всяко колело, подобрявайки сцеплението и производителността. Тази технология гарантира бърза кормилна реакция и отлична стабилност на гумите, дори при високи скорости и при екстремни климатични условия.
Системата се състои от два електромеханични съединителя, вградени в задния диференциал; това позволява на системата да разпределя въртящия момент механично към всеки от двете задни полуоски независимо, като по този начин опростява шофирането дори и при трудни атмосферни условия. Благодарение на взаимодействието с централния блок за управлението на шасито, тази система подобрява гъвкавостта, безопасността и тягата на автомобила.
Векторингът на въртящия момент позволява цялостната гъвкавост на автомобила да се оптимизира благодарение на:
• увеличаване на максималното странично ускорение и ограниченията на скоростта;
• компенсиране на тенденцията към недозавиване;
• подобряване на реакцията на командите на водача;

Гарантиране на максимална безопасност през цялото време:
• Подобряване на стабилността;
• Изключване на водача в критични ситуации;
• Стабилизиране на поведението на автомобила;
• Подпомагане на водача да поддържа пълен контрол над превозното средство.

Екипът на Алфа Ромео разработи стратегиите за управление на Векторинга на въртящия момент, основаващи се на широко използване на най-точните и усъвършенствани инструменти за виртуална симулация и сесии за управление на тренажорите, като след това завършиха разработването посредством мащабни тестови кампании при най-различни условия на експлоатация и сцепление. Всичко това позволява едновременно 4% увеличение на страничното ускорение, 17% намаление на недозавиването и около 20% увеличение на гъвкавостта.

Не на последно място, ефектът върху производителността на автомобила е максимизирането на ефективността на работата на гумите по отношение на сцеплението. Силите, произведени чрез взаимодействието между гумата и пътя, могат да се увеличат максимално благодарение на векторинга на въртящия момент

Елипсата на сцеплението на гумите:

Активно окачване
Благодарение на високите нива на интеграция на контрола чрез в CDC модула, активните окачвания абсорбират вибрациите не само пропорционално на скоростта (както при пасивните амортисьори), но и в зависимост от позицията на селектора на DNA и състоянието на пътя.

DNA на N: Тази „Естествена“ позиция позволява подобряване на владеенето на автомобила в сравнение с пасивните амортисьори. В същото време автомобилът се усеща по-мек и по-комфортен при шофиране по неравни пътища.

DNA на D: Това „Динамично“ положение позволява подобряване на управлението; в същото време комфортът не се влошава в сравнение с нормалните условия.

Контролираните амортисьори, налични при версията на серията Quadrifoglio, и като опция за всички други версии, допълнително намаляват динамичното накланяне при спиране, а калибрирането на контрола на Skyhook пък намалява динамичния наклон на посукването и трептенията на купето.

Интелигентна спирачна система
От самото начало на своята история Alfa Romeo се характеризира със спортно ДНК, посветено на състезателни писти и надбягвания. Клиентът, който управлява Alfa Romeo, винаги се чувства и е наясно, че управлява висококачествен автомобил, който се различава от преките си конкуренти поради по-високото му спортно ниво.

Как се случва това? Това се постига чрез система за развитие Отгоре-Надолу „TOP-DOWN“, където най-ефективният автомобил в гамата, Quadrifoglio, е отправна точка дори при версии с по-малко мощен двигател.
За да постигнем максимална ефективност при спиране, работихме върху два от основните компоненти на спирачната система: основната система и задвижващата система. Инженерите на Алфа Ромео са успяха по време на цялостното разработване да интегрират двете системи и да увеличат максимално ефективността си. По отношение на двете основни компоненти на спирачната система:

Системата базирана на Brembo
За да се намали до максимум неокачените маси, цялата гама Alfa Romeo има спирачна система на предната ос с алуминиеви спирачни апарати. В сравнение с традиционните чугунени плаващи спирачни апарати, алуминият тежи наполовина от общата маса; намаляването на наокачената маса допринася за подобряване на контакта между колелата и пътя. Дизайнът на алуминиевия спирачен апарат е продукт на задание за оптимизация, при което се търсят следните цели:
• Най-малко възможен материал и максимална здравина на тялото.
• Оптимизиране на дизайна, за да се осигурят повече комфорт.
• Дизайн: алуминиевите спирачни апарати придават на автомобила усещане за спортност.
По-специално, при работата на екипа със задачи да посрещнат изискванията за компактност и здравина, бяха разработени напълно нови апарати, като всичко се започна от празна страница и се премина към последващо разработване и оптимизация.

За приложенията при Quadrifoglio отидохме дори извън спирачната система. За да отговорят на предварително зададени цели в началото на проекта по отношение на теглото и производителността на пистата, вариантът с алуминиеви спирачни апарати бе приет както за предните така и за задните оси. Екстремалните изпитания на писта доведе до разработването на такава карбокермична система както за Stelvio, така и за Giulia, с която да може да се използва максимално динамиката на автомобила. Карбокерамичните дискове не само осигуряват по-голяма стабилност на коефициента на триене, дори при високи температури, но също и допринасят значително за намаляване на масата на автомобила; в сравнение с чугунените дискове, CCM тежи около 5 кг по-малко, като се постига общо намаление от 20 кг.

Изключителната ефикасност при спиране се дължи не само на спирачките, но и на тяхната интеграция с други системи; поддържането на системата при по-ниски температури означава, че автомобилът може да извлече максимума от своите динамични възможности и да надхвърли ограниченията си по отношение на издръжливостта. За да се постигне тази цел, предният аеросплитер (с активна аеродинамика), в допълнение към създаването на натиск, е проектиран по такъв начин, че генерираният от него въздушен поток, комбиниран със съответната геометрия на топлинния щит, подава допълнителен поток към нормалната конвекция, която допринася за удължаване живота и ефективността на системата.

Спирачна система – IBS активиране
Основното нововъведение, което Alfa Romeo представи за гамата, е в спирачната система Continental MKC1.

Новата система за активиране е световна премиера в автомобилната индустрия и понастоящем с тази система няма друга произведена кола. Основните предимства на системата са:
• Компановка: използването на тази система означава значително намаляване на компонентите в двигателния отсек, като се заменя една хардуерна част с комбинация, състояща се от помпа, задвижващи спирачки и ESP. Освен че е в съответствие с философията за намаляване на масата, която е ръководила проекта Giorgio от самото начало, намаляването на компонентите позволява всичко да бъде по-компактно в двигателния отсек, което гарантира по-малко конзолни маси, което прави колата по-гъвкава.
• Теглото: помпата, електрическата спирачка и ESP единица тежи много по-малко от MKC1 (с около 50%)
• Деактивирането на педала от спирачната система: новата спирачна система отрязва спирачния педал от хидравличната верига на спирачните апарати. Основните предимства, произтичащи от това решение, са:
1. Настройка на усещането за спирачния педал: усещането за педала на спирачката е начинът, по който водачът усеща способността на автомобила да се забавя. При традиционните системи, правилата на пътя, натоварването и забавянето са постигнати чрез балансиране на системните компоненти (спирачната помпа и серво спирачките), като границата е променлива с температурата и е независима от скоростта. При новата спирачна система чувството за натоварване се постига чрез симулатор, който може да бъде напълно персонализиран. Отговорът от гледна точка на спирането става чрез калибриране, което може да бъде оптимизирано в зависимост от условията на шофиране; може да се направи по-малко агресивно усещането за твърдостта на спирачния педал – за спокойно шофиране в движение, или по-агресивно – при пистови условия на шофиране; това увеличава гъвкавостта на системата и нейните експлоатационни възможности.
2. Устойчивост на усещането за спирачния педал, когато се използва за спорт: при новата спирачна система дължината на педала може да бъде съкратена, когато е свързана към системата и е подложена на прекомерно прегряване на пистата, където нормалните приложения са обект на прогресивно нарастване на използването на педалите.
3. Увеличаване на производителността: налягането се генерира от линеен задвижващ механизъм, позволяващ регулиране на налягането и много по-къси времена за заключване на колелата в сравнение с традиционните системи. Тази характеристика се превръща в оптимално управление на динамиката на колелата, което пък води до драстично намаляване на спирачния път.

Партньорите на марката Alfa Romeo за събитието в Balocco Proving Ground
По повод на това събитие и за постигане още по-вълнуващо шофиране Алфа Ромео обедини усилията си с някои от своите партньори, които са лидери в своите съответни области. Те включват Sparco, лидер в областта на пистовите и рали състезанията в световен мащаб от 1977 г. насам, в момента доставчик на спортни седалки и компоненти за въглеродни емисии за версиите Giulia и Stelvio Quadrifoglio, и, чрез продуктите си, лидер на „комплекта за добре дошли“ за серийни клиенти на NRING, както и Pirelli, един от доставчиците на гуми OEM за гамата Alfa Romeo и единствен доставчик на версиите Quadrifoglio.

Специално внимание трябва да се обърне и на професионалните шофьори-инструктори на Международния център Andrea de Adamich International Safe Driving Centre, които след кратка теоретична сесия, проведена от дизайнерите на превозното средство, организира вълнуващи сесии за пилотско шофиране, резултатите от които бяха целенасочено проучени, за да подчертаят ефектите на техническите решения на Alfa Romeo за динамиката на шофирането на тестовите автомобили. Това бе един наистина оригинален и приятен начин за запознаване от първа ръка и в полеви условия с приложените най-съвременни технологии. Основано през 1991 г., партньорството между Центъра за безопасно шофиране и Alfa Romeo създава курсове, които винаги са били актуални и съобразени с потребностите на участниците, със силен акцент върху безопасността, превенцията и отговорното използване на пътищата.

И накрая, следва да се отбележи и участието на „Автомобилната обувка“ Car Shoe, създадена през 1963 г., предлагаща обувката Alfa Romeo Quadrifoglio, модел, вдъхновен от дизайна на състезателните обувки. Представени миналата година, за да съвпаднат с пускането на Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, обувките Alfa Romeo Quadrifoglio са изработени от кожа и техническа тъкан и са снабдени със специална техническа подметка – за да осигурят добро сцепление към терена, съчетано с чувствителност при шофирането – и са персонализирани с името „Alfa Romeo“ и историческата четирилистна детелина „Quadrifoglio“, видима и ясно разпознаваема върху обувката.

Latest From Alfa Romeo