Новият 33 Stradale отдава почит на „Chantilly Arts & Élégance Richard Mille“ Concours d’Élégance
От 12 до 15 септември ще се проведе седмото издание на "Chantilly Arts & Élégance Richard Mille", престижният Concours d'Élégance, който обединява света на автомобилите с този на изкуството и елегантността. Основано през 2014 г. и винаги домакинствано в Domaine du Château de Chantilly в Hauts-de-France, ексклузивното събитие бързо стана популярно до степен да достигне същото ниво като престижните събития, провеждани в Pebble Beach (САЩ) и Villa d'Este (Италия).
Alfa Romeo отдава почит на френското събитие, като показва три изключително привлекателни модела: новия Alfa Romeo 33 Stradale, автентичен „манифест“ на възможностите на италианската марка – сега и в бъдеще – по отношение на стил и изживяване при шофиране; прочутият стилен прототип 33 Spider Cuneo от 1971 г., който е част от експозицията в историческия музей на Alfa Romeo в Арезе; и новия Junior, моделът, отбелязващ завръщането на глобалната италианска марка в най-големия сегмент в Европа.
Трите автомобила пленяват вниманието в изложбената зона, разположена в изисканата френска градина, проектирана от Андре Льо Нотр, която е една от основните атракции в Château de Chantilly, разкриваща фината обща нишка, която свързва механичните творения на Alfa Romeo от миналото и настояще. Светлините на прожекторите определено ще бъдат върху новия Alfa Romeo 33 Stradale, което ще направи своя първи дебют на публично събитие във Франция. Той съчетава наследство и бъдеще и се произвежда чрез уникален занаятчийски процес с най-високи стандарти за качество. Публиката също ще има възможност да пробва на място моделите Giulia, Stelvio, Tonale и Junior.
И накрая, заслужава да се отбележи, че „Chantilly Arts & Élégance Richard Mille“ представлява рестарт на конкурса за елегантност, създаден във Франция през 20-те години на миналия век, когато изложените автомобили са били придружени от манекен, облечен от модна къща. През последните години Alfa Romeo винаги е бил представян на конкурсите в Chantilly от автомобили, принадлежащи на частни колекционери, спечелвайки титлата „Най-доброто от изложението“ през 2016 г. с великолепния Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Berlinetta Touring от 1938 г.
Alfa Romeo 33 Stradale: усмелете се да мечтаете.
За да сбъднете една мечта, основната съставка е голяма доза смелост и щипка здравословна лудост. Същата рецепта, ползвана при направата на автомобила, смятан от мнозина за един от най-красивите създавани някога: 33 Stradale, пуснат на пазара през 1967 г. Днес, със същата смелост и визия, екипът на Alfa Romeo проектира и разработи новия 33 Stradale, автентично произведение на изкуството в движение, резултат от перфектната комбинация на красота и технология. Целта му е да предостави най-вълнуващото шофиране и безсмъртния чар на една икона на много тесен кръг ентусиасти, които са повярвали в проекта от самото начало. Новият 33 Stradale е създаден в новосъздадената Alfa Romeo “Bottega,” където дизайнерите, инженерите и историците на марката за първи път се срещнаха с 33-мата купувачи, за да вземат съвместно решение за тяхната идеална конфигурация, точно по същия начин, както в ренесансовите занаятчийски бутици, през работилниците на известни италиански производители на каросерии през 20-ти век, когато Alfa Romeo моделира своите творения в сътрудничество с тези организации, всички уникални в света. Един от тях е прочутият Carrozzeria Touring Superleggera, който оставя своя отпечатък върху някои от най-красивите Alfa Romeo на всички времена и сега играе водеща роля в производството на новия 33 Stradale. Накратко, проектът 33 умело съчетава занаятчийски процеси, технологични иновации и желания на клиента, за да създаде нещо уникално и неповторимо.
Alfa Romeo 33 Spider Cuneo – 1971
Директно идвайки от състезателния спортен автомобил, през 1968 г. Alfa Romeo пуска на пазара 33 Stradale с великолепна каросерия, проектирана от Франко Скалионе. Престижът на механиката обаче скоро щеше да привлече и други дизайнери във време, когато „автомобили-мечта“ с футуристични линии се представяха на международни автомобилни изложения. След Carabo на Bertone, P33 Roadster и 33/2 Coupé Speciale на Pininfarina и Italdesign Iguana, Pininfarina интерпретира шасито на Alfa за последен път в Брюксел през 1971 г. с 33 Spider, който по-късно ще бъде наречен "Cuneo". Този прототип използва шасито, което вече е дало началото на P33 Roadster, чиято каросерия е демонтирана и заменена с перфектна клиновидна форма с опънати и ъглови линии. Няколкото кръгли ръба, останали на калника, подсказват ширината на гумите, а единствената наистина извита част е предното стъкло, което – като ниска изчистена черупка, се извива като визьора на каска – леко се издига от стегнатите странични линии.
Alfa Romeo Junior, спортния дух в компактна форма.
На френското събитие ще бъде представен и новият Alfa Romeo Junior, автентично готин и уникален автомобил, който съчетава завладяващ стил с най-напредналите технологии по отношение на комфорт, свързаност и динамика на шофиране. Новият Junior се предлага в хибридна и електрическа конфигурация, без разлика по отношение на естетика или оборудване, защото единственото, което има значение, е фактът, че е 100% Alfa Romeo. Наскоро Junior Hybrid и Junior Electric направиха своя дебют - двете нови стартови версии, оборудвани съответно с хибриден двигател със 136 к.с. и електромотор със 156 к.с., се присъединяват към Junior Speciale, специалната версия, която идва със селекция от най-добрите предлагани спецификации в гамата. Нараства и очакването за дебюта на 100% електрическия Junior VELOCE 280CV, олицетворение на спортния дух на гамата. През юли същата версия беше включена в изпълнени с адреналин тестове на емблематичния полигон Balocco Proving Ground. И първите отзиви от експертите, които го тестваха, са много положителни.