Alfa Romeo Logo

Models

Alfa Romeo Disco Volante „кацна“ в Токио


26 март 2018

 

Alfa Romeo Disco Volante

„кацна“ в Киото

 

 

FCA Heritage и Alfa Romeo подкрепиха с два шедьоври от миналото и настоящето – 1900 C52 Coupé, популярно известен като „Disco Volante“, и модерния Giulia Quadrifoglio – японския Concourse d’Elegance, който ще се проведе от 29 март до 3 април в замъка Ниджо.

 

Замъкът Ниджо от 17-ти век в Киото, в списъка на ЮНЕСКО на световното културно наследство, ще бъде домакин на Конкур д’Елеганс, който от 29 март до 3 април 2018 ще събере на едно място някои от най-престижните и емблематични класически автомобили. Естествено, FCA Heritage, създадена със задача да защитава и популяризира историята на италианските марки на FCA Group, не може да пропусне да участва. FCA Heritage, заедно с Alfa Romeo, активно подкрепят събитието, провеждано по инициатива на твореца Hidemoto Kimura, чиято цел е да се повтори забележителният успех на първото издание, което се проведе през 2016 г.

 

По този начин, FCA Heritage ще бъде представен с шедьовър от миналото, който обикновено е съхраняван в музея „Алфа Ромео“ в Арезе (Мичиган), наречен „Машина на времето“, основавайки се на двойния смисъл на италианската дума, която означава както машина, така и кола. Това е моделът 1900 C52 Coupé, популярно известен като „Disco Volante“, който ще бъде показан извън конкурса, като почетен гост на изложбата, посветена на Carrozzeria Touring. Докато Giulia Quadrifoglio, колата, която олицетворява новата парадигма на Alfa Romeo, олицетворяваща вълнуващи постижения и изключителност, ще бъде изложена редом, за да потвърди неразривната специална връзка, която свързва славната история и светлото бъдеще на марката.

 

 

Alfa Romeo 1900 C52 Coupé „Disco Volante“

 

„Disco Volante“, произвеждана между 1952 и 1953 година, е проектирана от Gioacchino Colombo и е базирана на 1900 Sprint, от която са пренесени някои компоненти. За разлика от обикновения сериен автомобил – конструиран с монокок корпус на шасито – Disco Volante се базира на тръбно-решетъчно шаси. Двигателят с обем 1997 см3 е изцяло преработен, с картер и цилиндрова глава от лека сплав, два разпределителни вала и еднократно подаване на горивото. Развивайки мощност от 158 к.с., тази изключителна кола достига максимална скорост от над 220 км/ч.
Корпусът на „Disco Volante“ заслужава специално внимание. Създаден от Touring, той съчетава изключителна аеродинамичност с американската по същество тенденция, която разглежда автомобилния дизайн като вдъхновение от света на летенето. Колата има оригинални изпъкнали криле над колелата, които се преливат естествено в аеродинамичния силует на долния корпус, което я прави приличаща на космически кораб, откъдето идва и името й. Общо от модела са произведени само пет екземпляра, а именно: един Spider, един Coupé, един от по-тънката версия „fianchi stretti“ с крила, по-близо до колелата, както и два Spider с механика на 6C 3000.

 

Създаден от Alfa Romeo Style Center, вълнуващият Giulia е нов израз на най-добрата италианска традиция, която съчетава хармонични пропорции, завършена линеарност на стила, висококачествени материали и изтънчени акценти от алуминий, дърво и кожа. Всички те са украсени с емблематични елементи, произхождащи от повече от стогодишната славна история на марката, най-значимия от които е трилистникът, вероятно най-известната емблема с дизайна на Alfa Romeo.
Версията Quadrifoglio е оборудвана с мощния 2.9-литров бензинов двигател V6, с мощност 510 к.с., съчетан с осемстепенна автоматична скоростна кутия, които осигуряват наистина спиращи дъха възможности – максимална скорост от 307 км/ч, ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3.9 секунди и въртящ момент от 600 Нм. Въпреки това изключително представяне, Giulia Quadrifoglio е също така и автомобил, щадящ околната среда. Със 189 g/km той е лидер в класа си по отношение на емисиите на CO2.
За да постигне отличния си коефициент на съотношение на теглото към мощността (забележително по-малко от 3), новият Giulia съчетава изключителната производителност на двигателя с повсеместното използване на ултра леки материали. Така например, въглеродните влакна бяха избрани за вала на витлото, капака и покрива, а алуминият бе избран за двигателя, спирачките, окачването (включително предните сводове и предната и задната рамки), в допълнение към много други компоненти на корпуса, като вратите и калниците.

 

Освен това задната напречна греда е изработена от алуминиев композит и пластмаса. За да се намали общото тегло, спирачната система също така бе тунингована чрез вграждане на алуминиеви елементи и въглеродни керамични дискове, а структурната рамка на седалките е изработена от въглеродни влакна. Независимо от тази цялостна оптимизация на теглото, колата се гордее с най-добрата в своя клас устойчивост към торсионно усукване, като гарантира във времето неизменното качество, акустичен комфорт и отличното управление дори при най-тежки условия.

 

 

Торино, 26 март 2018

Alfa_Volante