Италианският инженерен екип на Alfa Romeo разкрива тайните на динамиката на шофиране на новия Junior Veloce 280

Alfa Romeo отвори вратите на своя полигон Balocco Proving Ground (провинция Верчели) за тестови ден преди типовото одобрение на новия 100% електрически Junior 280 Veloce, олицетворение на спортния дух – и разкрива тайните от неговата изключителна динамика на шофиране. Динамичният тест позволи на медиите от индустрията да изпробват първия електрически компактен спортен автомобил на марката на същите писти, където е утвърден динамичният дизайн на модела, връщайки спортния дух на Alfa Romeo в най-големия сегмент на европейския пазар.

 

Динамичното развитие и утвърждаването на всички автомобили на Alfa Romeo се провежда в Balocco Proving Ground, емблематично място, изградено през 1962 г. Италианският екип инженери на Alfa Romeo, който е работил върху последните модели на марката бе там, за да подкрепи динамичния тест. Това са пистите, където всички серийни автомобили на Alfa Romeo от последните няколко десетилетия са били подлагани на тестове за разработка. Там е и мястото, където Alfa Romeo Junior завършва развитието си по същия начин, по който историческият, незабравим отбор „Alfa Corse“ тества и фино настройва състезателните автомобили, участвали в много международните моторни състезания (F1 – DTM – Super Turismo).

 

100% динамика на шофиране на Alfa Romeo

Alfa Romeo Junior 280 Veloce въплъщава спортното отношение на марката в компактен автомобил. Базиран е на обичайната формула на Alfa Romeo, съчетавайки нейното пословично съвършенство – перфектен баланс на теглото, първокласна динамика при шофиране, технологични и двигателни решения в горната част на сегмента, съчетани с „непреходната красота“, доказан отличителен белег на дизайна на Alfa Romeo. Версията Veloce издига тези характеристики до най-високи нива, дотолкова, че може да се похвали с водеща в сегмента пъргавина и най-доброто в класа пътно поведение. Всичко това е възможно благодарение на две световни премиери, част от дебюта на Junior Veloce - новият 280 к.с./207 кВ електрически мотор и най-новият механичен диференциал с ограничено приплъзване TorSen “D”. Тази версия на новия автомобил демонстрира специфични, ексклузивни технически решения, включително най-директното кормилно управление в сегмента (14.6), специално калибрирано, за да подобри неговите изключителни качества на пътно поведение. Освен това окачването е снижено с 25 мм, а стабилизиращите щанги са изключително спортни, за да гарантират бързо и точно завиване. Спирачната система включва 380-милиметрови дискове отпред с 4-бутални моноблок апарати, докато 20“ спортни гуми са специално разработени за високопроизводителни електрически превозни средства.

 

По-голяма ефективност и повече удоволствие от ежедневното шофиране

Новият Junior 280 Veloce е автомобил за ежедневно шофиране, много ефективен и изключително увлекателен. По-конкретно, автомобилът е компактен и лесен за управление, идеален за града, за което спомагат дължината му от малко над 4 м и диаметъра на завой от 10,5 м. Въпреки компактните си размери, интериорът е просторен и може удобно да побере четирима възрастни и техния багаж, благодарение на водещия за сегмента 400-литров багажник. По отношение на ефективността, Junior 280 Veloce тежи само 1560 кг или с около 200 кг по-малко от най-сериозните си конкуренти. Компактните литиево-йонни батерии допринасят за значително намаляване на теглото и времето за зареждане. В допълнение, емблематичната „отрязана опашка“ и асиметричните предни въздухозаборници са аеродинамични детайли, които намаляват въздушното съпротивление и консумацията на енергия. Освен това Junior гарантира най-доброто изживяване при шофиране както в града, така и по смесени маршрути, без изобщо да жертва практичността с решения като отделението за кабела за зареждане под предния капак, 12-волтовия извод в багажника, специфичния звук при електрическо шофиране (осезаем само в купето) за подобрено възприемане на ускорение и спиране и системата за маршрутизиране на EV за автоматично, безпроблемно насочване на водача за следващо зареждане.

 

За първи път след завършването на пистата „Langhe” през 1962 г.

За първи път Alfa Romeo предоставя достъп до цялата дължина на писта Langhe, покриваща над 20 км, която точно възпроизвежда смесените хълмисти маршрути, често срещани в района на Пиемонт, обявен за обект на световното наследство на ЮНЕСКО през 2014 г. Екипът от италиански инженери, участващи в изключителни проекти като 8C, 4C, Giulia и Stelvio в техните версии Quadrifoglio, включително Giulia GTA и GTAm, приветства с добре дошли присъстващите медии на същите писти, където всички пътни и състезателни автомобили на Alfa Romeo от последните няколко десетилетия са били подлагани на тестове за разработка. Точно на същото място, историческият и незабравим екип на "Alfa Corse" тества и фино настройва състезателните автомобили, които са се състезавали в международните автомобилни състезания (F1 – DTM – Super Turismo).

Събитието бе специално, защото за първи път беше предоставен достъп на международните медии до цялата конфигурация на пистата “Langhe”, на която никога не са допускани външни пилоти, които не са членове на екипа за разработка на Alfa Romeo. Пистата “Langhe” възпроизвежда маршрут, почти идентичен с много криволичещ крайградски път, пълен със завои и изкачвания и спускания, за да подражава на ежедневната употреба на автомобила. Плюс това, благодарение на новата система TorSen “D”, която осигурява линейно поведение и пълен контрол на траекторията, Junior 280 Veloce се оказва най-добрият в своя сегмент, както се потвърждава от практическото отсъствие на недозавиване и подобрен ъгъл на завиване. Също толкова завладяваща е и частта „Специални настилки“ на пистата Балоко, също използвана единствено от екипа на Alfa Romeo за тестване на комфорта. Осеяна е с неравности, дупки, трамвайни релси, павета и стъпала - същите препятствия, срещани в ежедневния градски живот, като Junior бе оценен и по отношение на ограничаването на вибрациите в купето, осигурявайки най-добрия комфорт в класа. И накрая, високоскоростните обиколки на пистата Alfa Romeo определено впечатляват. Junior не е създаден, за да бъде каран на писта, но динамичните цели, поставени пред екипа от италиански инженери са така затвърдени, че се считат за изключителни, и са доказателство за неговата мощност, пъргавина и управление на пътя на най-впечатляващата писта на тестовата площадка в Balocco. Идеалното място да откриете практически перфектното бързо завиване на автомобила, благодарение на изключителното електрическо сцепление, подчертано от динамичния режим. Разбира се, това е резултат и от работата на диференциала с ограничено приплъзване TorSen "D", който минимизира недозавиването и повишава стабилността на автомобила в завоите. По-специално, реакцията от 1 Hz на предната ос е най-добрата в класа, точно както и при задната ос, която следва точно траекторията с ъгъл на отклонение от почти нула. В допълнение, липсата на забавяне на страничното ускорение – както при влизане, така и при излизане от завой – създава „ефект на мотоциклетист“, т.е. усещане за пълна синергия между водача и автомобила.

 

Най-добрата в класа динамика на шофиране благодарение на специфични технически решения, „направени от и за Alfa Romeo“

СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА: Alfa Romeo Junior Veloce представя новото електрическо задвижване с 280 к.с.

С Junior 280 Veloce, при марката Alfa Romeo дебютира новото поколение на електрическия мотор, който осигурява мощност от 207 кВ / 280 к.с. и въртящ момент от 345 Нм. Съвместно разработен от инженерите на Alfa Romeo с участието на екипите на Stellantis Engineering Propulsion Systems и Emotors, новото задвижване е проектирано и фино настроено, за да отговори на специфи чните цели на проекта, ръководен от екипа на Alfa Romeo. Благодарение на високите мощност и въртящ момент (електромоторът достига пик от 15 200 об/мин, а максималният въртящ момент е постоянно между 250 и 4 875 об/мин.) и специално калибриране на задвижването, новият компактен спортен автомобил предлага безкомпромисно удоволствие от шофирането с водеща в сегмента динамика, с ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,9 секунди и максимална скорост над 200 км/ч. Електрическото задвижване се състои от електрически мотор (хибриден синхронен двигател) и най-новата 54 кВч батерия, предлагаща висока енергийна плътност и изключително съотношение между номинална и използваема енергия. Пакетът литиево-йонни батерии осигурява 410 км пробег в цикъла WLTP.

И накрая, зареждането на новия Junior Veloce е много лесно - отнема по-малко от 30 минути, за да заредите батериите от 10 до 80% на 100 кВ DC станция за бързо зареждане.

 

СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА: новият механичен диференциал с ограничено приплъзване TorSen “D”

За да прехвърли цялата мощност към колелата, осигурявайки спортно и забавно шофиране при всякакви условия, Alfa Romeo реши да оборудва Junior Veloce с най-новия механичен диференциал с ограничено приплъзване TorSen "D". За първи път приложена в електрически автомобил с предно предаване, новата система е еволюцията на устройството, дебютирало при 147 Q2 през 2006 г. Това е просто и ефективно решение, сега допълнително подобрено по отношение на лекота и ефективност в новото си поколение “D”. Новата система е натоварена с динамичното, последователно разпределение на въртящия момент между предните задвижващи колела, според условията на шофиране и пътната настилка. За да увеличи максимално предимствата на задвижването на предните колела, Alfa Romeo разработи новия механичен диференциал с ограничено приплъзване TorSen “D”, който се възползва от всички силни страни на задвижването на предните колела, като значително повишава поведението на пътя, сцеплението и стабилността. Същевременно той смекчава недозавиването по време на ускорение, намесите на електронните системи за контрол и вибрациите на волана.

 

Усъвършенстването на режимите на шофиране, управлявани от системата Alfa D.N.A.

За оптимизиране на управлението и производителността, предпочитаният режим за шофиране на Junior Veloce може да бъде избран чрез Alfa D.N.A. селектор на задвижване, който дебютира при Giulietta, Mito и 4C, премина през развитие в Giulia и Stelvio, за да стигне до Tonale и сега при Junior със специфични функции, свързани с електрическото захранване. По-конкретно, при Junior Veloce, режимът „Dynamic“ осигурява максимална наличност на мощност и въртящ момент, повишава чувствителността на кормилното управление и педалите и минимизира намесата на ESP. В допълнение, изцяло механичното спиране допринася за цялостното спортно усещане. Алтернативно, избирането на „Natural“ ограничава максималната мощност и скорост, а действието на ESP е по-консервативно, за да пести енергия и потребление при ежедневна употреба, без да жертва производителността. В режим „Advanced Efficiency“ се ограничава и въртящият момент до 300 Нм за максимална енергийна ефективност. И накрая, Junior Veloce идва с бутона “B-mode” за подобрена регенерация, който осигурява по-интензивно регенериране при всяко отпускане на педала на газта, като по този начин прехвърля натоварването към предната ос, за да увеличи сцеплението и да подобри пробега на автомобила.

 

Окачване със специфично спортно калибриране

Настройката на окачването е надеждна, доказана комбинация от McPherson система отпред и торсионен мост отзад, за да се гарантира перфектно поведение на пътя и голям комфорт при всякакви условия на шофиране. По-подробно, системата на предното окачване използва нов стабилизатор и нов носач за директна реакция и перфектно управление. Заедно с по-късото кормилно рамо Junior постига съотношение на управление от 14,6:1 (най-доброто в класа за сегмента). Специфична торсионна греда е отличителната черта на задното окачване, а за двата моста са избрани специални амортисьори с двойни хидравлични спирачни пружини.

 

Спирачна система и гуми

За безопасно представяне при висока скорост, екипът на Alfa Romeo е избрал за Junior 280 Veloce предни спирачки с 380-милиметрови вентилирани дискове и четирибутални моноблокови апарати, които предлагат спирачна мощност от 1,12 G, съответстваща на 33 метра спирачен път от 100 км/ч до 0. Спецификациите се допълват от големи 20“ алуминиеви джанти и състезателни гуми.

 

Най-съвременна технология за комфорт, безопасност и свързаност

Изключителни комфорт и усещане в автомобила

Изборът на Junior 280 Veloce се равнява на нежелание за компромис между решения, базирани на акцента върху комфорта на водача и най-доброто усещане за всички пътници. Според Alfa Romeo комфортът означава да направим всяко пътуване лесно, изключително приятно, организирано и безопасно. Ето защо, когато влезете в купето, веднага усещате прецизното внимание към детайла, високото качество на тапицерията и обгръщащото усещане да сте в зоната си на комфорт, със спортен характер и подчертано италианско качество. Въпреки размера си, компактният спортен автомобил на Alfa Romeo може да се похвали с най-големия багажник в своя клас (BEV) с товарен капацитет от цели 400 л, достъпен чрез технологията за свободни ръце. Моделът идва и с ексклузивни решения като удобното отделение за съхранение на кабела за зареждане, разположено под предния капак. За да увеличи още повече комфорта, автомобилът предлага серия от функции за подпомагане на водача като системата за подпомагане при надлъжното и странично управление на автомобила (Ниво 2 на автономно шофиране). Заедно с 360° сензорите за паркиране, 180° задна камера наблюдава околното пространство, за да подпомогне иновативна и практична система за полуавтономно паркиране, която показва наличното пространство и сама извършва маневрите за влизане и излизане на автомобила. Junior 280 Veloce включва и технология за безключов достъп от близко разстояние, за да отключите и заключите колата си бързо и лесно, като се приближите или отдалечите от нея, без да е необходимо да се предприема каквото и да е действие.

 

Новата информационно-развлекателна система разполага с усъвършенстван, плавен работещ интерфейс

Новият Junior 280 Veloce предлага най-доброто решение на пазара днес по отношение на софтуер и свързаност, като същевременно гарантира характерното за марката удоволствие от шофирането и комфортно, безопасно и напълно свързано изживяване. Това се доказва и от прилагането на електронна архитектура от ново поколение с безжична система и софтуерни актуализации, за добавяне на ново съдържание към оригиналната конфигурация веднага щом то стане достъпно. По-конкретно, новата информационно-развлекателна система разполага с усъвършенстван, плавен интерфейс с възможност за изпълнение на много задачи едновременно, за да даде на водача цялата информация, от която се нуждае, с един поглед, без да отклонява вниманието му от пътя и осигурявайки изживяване, подобно на смартфон. В детайли средата на системата Telescope се състои от напълно цифров 10,25” TFT екран за достъп до данните на автомобила и настройките за технологиите за шофиране. В средата на таблото с ориентация към водача е разположена 10,25“ сензорна система, разработена за работа с уиджети, графични компоненти, предназначени за интуитивно взаимодействие с всички функции, които могат да бъдат персонализирани чрез бързо и лесно плъзгане и пускане.

Технологичните иновации на Junior включват ChatGPT, вграден в системата за гласово разпознаване на автомобила. Изкуственият интелект сега прави възможно задаването на сложни въпроси и получаването на пълни, структурирани отговори по различни теми за разговор, като наука, история, география и много други, за по-безопасно, но забавно шофиране.

Гласовият контрол може дори да се използва за взаимодействие с автомобила отдалечено от дома, като се използва „умението“ Alfa Romeo за Alexa. Тази функция предлага опцията да попитате Amazon Alexa за нивото на зареждане и/или гориво, да търсите точки по интереси, да намерите актуалното местоположение на автомобила и да изпращате дистанционно команди за заключване и отключване.

 

Новите системи ADAS засилват емоциите от автономното шофиране от Ниво 2

Junior 280 Veloce е оборудван с нови усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) за Ниво 2 на автономно шофиране, за автоматично управление на ускорение, спиране и поддържане на лентата за движение, за да се осигури максимална безопасност при шофиране, без да се жертва удоволствието от седенето зад волана. Новият Junior осигурява Ниво 2 на автономно шофиране чрез комбиниране на системите „Интелигентен адаптивен круиз контрол“ (IACC) и „Поддържане на центъра на лентата“ (LC) с предната камера, за да наблюдава цялата среда около автомобила както надлъжно, така и странично. В детайли системата IACC използва „Интелигентен адаптивен круиз контрол“, който автоматично регулира скоростта на автомобила, за да поддържа безопасно разстояние от превозните средства отпред, както и системите „Разпознаване на пътни знаци“ и „Интелигентен контрол на скоростта“. Първата използва вградената камера, за да разпознава пътните знаци, отчита ги на дисплея и предупреждава водача за текущото ограничение на скоростта. Втората предлага на водача да намали скоростта си до установения лимит. Ако водачът приеме, настройките на круиз контрола се коригират автоматично. Обратно, системата LC контролира страничното движение на автомобила, задържайки го в средата на лентата дори при натоварен трафик.

 

Alfa Connect Services, пакетът от свързани услуги

Junior Veloce е оборудван с „Alfa Connect Services“, инструментът, който предлага разширена свързаност на борда и набор от услуги за максимална безопасност и комфорт. Благодарение на технологията по въздуха (OTA), картите и софтуерът на автомобила винаги се поддържат актуални. Различните функции, които правят изживяването на борда най-доброто досега, включват „My Navigation“, състояща се от приложения за дистанционно търсене на дестинации и интересни точки (POI), както и сигнали в реално време за трафик, време и камери за скорост. Чрез приложението за смартфон My Alfa Connect клиентите могат също да взаимодействат с автомобила с помощта на „My Remote“ с различни услуги като - дистанционно управление на функциите на автомобила (заключване/отключване на вратите или пускане на светлините) чрез смартфон или смарт часовник; установяване на местоположението на автомобила; контрол на определени параметри (скорост и зона за движение) и известия, ако те не се спазват. E-Control също предлага опция за дистанционно управление на стартиране и спиране, за планиране на зареждане или, ако е необходимо, за отопление или охлаждане на купето, преди да влезете в автомобила. Друга нова функция е интегрирането на виртуалния асистент Hey Alfa, ChatGPT (A.I.) интерфейс, който използва гласово разпознаване, за да ви даде полезен, дискретен „асистент“ по време на вашите пътувания, за съвети и за да отговори на всички ваши нужди.

 

„Готови за шофиране, навсякъде и по всяко време.“

Alfa Romeo Junior Veloce се възползва от „Готови за шофиране, навсякъде и по всяко време“, изключително успокояващо и просто предложение, което подкрепя клиентите в ежедневната им връзка с техния електрически автомобил, базирано на истинска екосистема за опростяване на мобилността. Организирането на вашите пътувания извън града или управлението на ежедневието ви никога не е било по-лесно, като можете да зареждате колата си навсякъде и по всяко време с помощта на EV ROUTING, WALLBOX и Alfa Romeo E-CARD. Първата от тях е иновативна свързана система с технология EV Routing, вградена в навигатора, за да управлява нуждите на клиента от зареждане, автоматично и без стрес. Всичко, което клиентите трябва да направят, е да настроят своята дестинация, след което навигационната система автоматично изчислява всички спирки за зареждане, необходими по маршрута. Наблюдението на трафика, батерията и стила на шофиране в реално време дава възможност да разчитате на EV Routing за изживяване при шофиране без притеснения относно зареждането.

 

ХАРАКТЕРИСТИКИТЕ НА JUNIOR 280 VELOCE КАТО СТАНДАРТ

Екстериорът на Junior 280 Veloce се отличава с челно разположената емблема Progresso, двуцветно купе (черен покрив и тъмен цвят на каросерията с червени акценти), тонирани стъкла, адаптивни Full LED матрични фарове и 20“ алуминиеви джанти „Venti“. Всичко това е допълнено от черни капачки на огледалата, дръжки на вратите в цвета на каросерията и логото Biscione на С-колоната. В допълнение към изключителното двуцветно купе, Junior Veloce може да бъде оборудван в един от шестте налични цвята на каросерията - Sempione White, Tortona Black, Brera Red, Navigli Blue-Teal, Arese Steel и Scala Ivory.

Същото вдъхновение от чистия спортен дух може да се намери в интериора, където открояващите се характеристики са италианското внимание към всеки детайл, използването на най-добрите материали и разполагането на всички контроли в обсега на водача, както се демонстрира от таблото с напълно цифров 10,25” TFT екран в средата и 10,25” сензорен екран в централната конзола, ориентиран към водача. За да унифицират още повече интериора, рафинирани седалки Spiga, с тапицерия от черно/червно/еко-кожа покритие с ефект „щит”; шофьорска седалка с електрическо регулиране и функция за масаж; меки на допир табло и тунел; висока централна конзола с контролен панел; преден централен подлакътник; място за съхранение на смартфон; две поставки за чаши в централния тунел. Вниманието към детайла е осигурено от елегантното и отличително 8-цветно амбиентно осветление, маркиращо вентилационните отвори, централния тунел и емблематичния телескоп. По отношение на технологията стандартната спецификация включва безжично свързване за Apple CarPlay и Android Auto; пакет Alfa Connected Services; озвучителна система с четири високоговорителя и два USB порта отпред. Новият автомобил е несравним, що се отнася до функциите за безопасност, както се демонстрира от асистент за поддържане на лентата, адаптивния круиз контрол и системата за следене за вниманието на водача, а допълнителен комфорт е гарантиран и от електронната ръчна спирачка, задни сензори за паркиране, система за безключов достъп при доближаване до автомобила, еднозонова климатична система и D.N.A. селектор. Стандартната спецификация се допълва от специални стелки, платформа с регулируема височина за багажното отделение на три нива и 11 кВ трифазно бордово зарядно устройство. И накрая, налични са два пакета, за да персонализирате още повече Junior Veloce - пакетът Techno включва автономно шофиране от Ниво 2, електрическа задна врата с функция свободни ръце, LED матрични фарове и свързана навигация с виртуален асистент. А пакетът Sport (само за интериора) предлага волан с кожа и Alcantara и ексклузивните седалки Corsa, със силна състезателна конотация, тапицирани в черен/червен велур от Sabelt.