04 декември 2024
33 Stradale на тестовия стенд с Валтери Ботас, пилот от Формула 1 и член на ексклузивния „Клуб 33“Валтери Ботас, пилот от Формула 1 и ексклузивен клиент на новото Alfa Romeo 33 Stradale, прекара интензивен и ангажиращ ден с инженерния екип на Alfa Romeo на полигона в Балоко (провинция Верчели), тествайки нулевия прототип на новия лимитиран автомобил.
В края на тестовата сесия Валтери Ботас каза:
„Възможността да тествам 33 Stradale беше много специален момент. Надявам се моите отзиви да бъдат полезни на опитния екип от разработчици на Alfa Romeo за финалната настройка. Конфигурирането на личния ми автомобил с „bottega Alfa Romeo“ беше завладяващо и вълнуващо, а тестването му днес беше наистина вълнуващо. Всичко, което трябва да направя, е да изчакам моята 33 Stradale да бъде готова!
Изключително съм доволен от теста. Днешното преживяване е близо до съвършенството, което за мен означава пълна симбиоза с колата. Колата веднага ви успокоява - изключително отзивчива, прецизна. Усещането с колата е незабавно, изключително лесно и забавно за разбиране и със сигурност не е нужно да сте пилот от F1, за да го изпитате. Освен това неговият звук обгръща купето и дава безпогрешно усещане за Alfa Romeo."
Единственото възможно място за събитието беше пистата Alfa Romeo на Balocco Proving Ground в провинция Верчели, емблематичната писта, която от 1962 г. е домакин на разработването и подготовката на най-мощните състезателни автомобили (Autodelta), които се състезаваха в международни F1, DTM и състезания Super Turismo.
Екипът от инженери на Alfa Romeo управлява цялата тестова сесия, като подлага финландския шофьор на специфични тестове за средна и висока скорост, с акцент върху баланса, спирачната система и управлението на пътя. От друга страна, динамичната цел на проекта от самото начало е изключително амбициозна, а именно да предложи най-доброто шофиране в категорията.
Тестовата сесия започна с първа опознавателна обиколка на борда на Giulia GTAm, за да даде възможност на Валтери да се запознае с конфигурацията на пистовото покритие на Alfa Romeo. Струва си да се спомене, че миналата година финландският пилот закупи един от 500-те модела на Giulia GTAm, високопроизводителният автомобил, включващ широко използване на ултра леки материали и мощния 2.9 V6 Bi-Turbo двигател с 540 к.с. Така той се присъедини към Tribe-а на Alfa Romeo, a сега стана член и на избрания „Клуб 33“. Връзката беше допълнително засилена, демонстрирайки страст, която го свързва с традицията на марката за спортен дух.
След това пилотът от F1 седна зад волана на 33 Stradale, който той веднага описа като интуитивен, ясно разбираем автомобил. Първият тест беше проведен при умерена скорост, което му даде възможност да оцени прецизността на кормилната система и реакцията на спирачната система, както и характерното управление, гарантирано от системата, съставена от алуминиева H-образна рамка, въглеродния монокок, и усъвършенстваната конфигурация на окачването. Освен това, тъй като всичко е проектирано и насочено към възможно най-голяма симбиоза между човек и машина, водачът оценява особено високо минимализма на интериора, който никога не отвлича вниманието на водача от шофирането.
На по-късен етап Валтери постепенно увеличи скоростта, за да тества поведението си в по-екстремни условия. 33 Stradale е оборудван с 3,0-литров V6 twin-turbo двигател с над 620 к.с. и осемстепенна DCT скоростна кутия, задно задвижване и електронен диференциал с ограничено приплъзване. Еволюция на V6, който вече присъства в най-мощните автомобили на италианската марка, новият двигател е монтиран надлъжно в центъра и позволява на автомобила да достигне максимална скорост от 333 км/ч, ускорявайки от 0 до 100 км/ч в под три секунди. Налични са два режима на шофиране, които могат да се активират от превключвателите на централния тунел: „Strada“ („Път“) и „Pista“ („Писта“). Първият, включващ се при стартиране на колата, осигурява комфорт и удоволствие от шофирането - плавно подаване на мощност, обичайна чувствителност на педала, меко окачване, течна трансмисия и активни изпускателни клапани, отворени само над 5000 оборота в минута. Като алтернатива, в режим Pista, водачът избира заредено с адреналин шофиране - мощността е върхова, педалите са още по-чувствителни, а окачването е твърдо, както и предлага бързо превключване на предавките и активни изпускателни клапани, които са винаги отворени.
В последния етап от теста Валтери Ботас се справи с пистата Balocco, като избра режим Pista, в който 33 Stradale изразява пълния си потенциал. Един от най-вълнуващите контроли на производителността в тази конфигурация е процедурата „Partenza Veloce“ („Бърз старт“) - чрез натискане на бутона „Quadrifoglio“ на централния тунел, той действа върху скоростната кутия, контрола на сцеплението и мощността, за да увеличи максимално ускорението чрез избягване на приплъзване на колелата. На някои участъци от пистата пилотът от F1 изключи тракшън контрола (ESC OFF), приближавайки колата до максималната ѝ скорост, за да потвърди, че 33 Stradale успява да съчетае представянето на суперавтомобил с изненадваща лекота на шофиране, дори за непрофесионални шофьори. Всичко това изпъква още по-впечатляващо със звука на туин-турбо V6, автентична „механична симфония“, която обгръща купето и предава уникални емоции при всяко ускорение.
Системата за активно окачване също изигра ключова роля в теста, проведен от финландския пилот, предлагайки перфектна комбинация от комфорт и производителност. По-конкретно, новият лимитиран автомобил приема 100% схема на окачване с две рамена на Alfa Romeo с активни амортисьори и полувиртуално кормилно управление както на предната, така и на задната ос, което осигурява оптимален контрол на волана и най-висока степен на управление прецизност, както и осигуряване на голямо странично ускорение, за да се осигури най-доброто управление при всякакви условия на шофиране.
И накрая, Ботас похвали прецизността и капацитета на спирачките да се адаптират към различни режими на шофиране, осигурявайки отличен контрол на автомобила по всяко време. Например новият 33 Stradale спира от 100 км/ч до 0 за по-малко от 33 метра, което е възможно благодарение на вградената спирачна система Alfa Romeo Brake-By-Wire, която едновременно контролира спирачното налягане и осигурява стабилност при усещането за педала. Произведени от Brembo за Alfa Romeo, въглеродно-керамичните спирачки гарантират висока производителност и осигуряват реактивно спиране с намален ефект на избледняване при високи температури. Отпред и отзад дисковете са вентилирани и перфорирани, с шест-бутален моноблок от алуминий отпред и четири-бутална система отзад.
И накрая, след като тестовете приключиха, екипът на Alfa Romeo не можеше да пропусне възможността да пусне Валтери Ботас на чисто новия Junior 280 Veloce, 100% електрически спортен компактен автомобил, оборудван със специфични решения, „направени от и за“ Alfa Ромео. Затова Ботас проведе тест на пистата, за да изпробва, макар и в по-малки пропорции от необикновения 33 Stradale, вълнуващото представяне, но преди всичко отличната динамика на шофиране, резултат от същия опит, който отличава екипа за развитие на Alfa Romeo.
Торино, 4 декември 2024 г