11 ноември 2024
Alfa Romeo и Stellantis Heritage заедно на изложението Milano AutoclassicaИзложението Milano Autoclassica предстои от 15 до 17 ноември, като ще посрещне ентусиасти, експерти и специалисти, всички пленени от непрекъснато разширяващия се сектор, който привлича все повече и повече интерес от страна на обществеността. В своето четиринадесето издание, организирано от Fiera Milano, събитието се фокусира върху успешното сливане между миналото, което пази историческото наследство на марките, и настоящето на съвременните модели, представени от производителите на автомобили, винаги гледащи напред.
Stellantis Heritage също ще се включи в престижното събитие. Всъщност Heritage е отделът, посветен на защитата и популяризирането на историческото наследство на италианските марки на групата, потвърждавайки неразривната връзка между моделите, които са написали историята, и най-новите иновации в индустрията. По този повод публиката ще има шанса да се възхити на пет шедьовъра на марката Alfa Romeo, които завладяват новото поколение алфисти с все по-ефективни, свързани модели, отличаващи се със смела и стилистична индивидуалност.
По-конкретно, щандът, създаден в Милано, включва три ретро автомобила от скъпоценната колекция на Stellantis Heritage – Alfa Romeo 33 „Iguana,“ Alfa Romeo 1750 Spider Veloce и Alfa Romeo 4C Superbike. Тези автомобили подчертават както ангажимента на компанията да пази и да се грижи за своето наследство, така и важността на услугите за поддръжка, ремонт и реставрация, предоставяни директно от квалифицираните техници на Officine Classiche от Торино.
На тази връзка можете да откриете всички услуги, достъпни за частни колекционери, които искат да запазят вечния чар на своите автомобили. Освен това, новият Alfa Romeo 33 Stradale и новият Alfa Romeo Junior също ще присъстват на изложението. 33 Stradale е автентичен „манифест“ на това, което италианската марка може и ще направи по отношение на стил и шофиране, докато новият Alfa Romeo Junior е компактният спортен автомобил, който бележи завръщането на марката в B-сегмента с най-широка гама двигатели в своята категория.
Alfa Romeo 33 “Iguana”
Принадлежащ към колекцията Stellantis Heritage и съхраняван в Историческия музей на Alfa Romeo в Арезе, очарователният Alfa Romeo 33 „Iguana“ е уникален екземпляр, представен на автомобилното изложение в Торино през ноември 1969 г., творение на световноизвестния дизайнер Джорджето Джуджаро.
Концептуалният автомобил Iguana интерпретира ново суперспортно купе на основата на 33 Stradale, включващо изключително остра предница, стегнати, дефинирани линии, елегантен и минималистичен „щит“ на Alfa Romeo, силно наклонено, широко предно стъкло, регулируем заден спойлер и изчистен, линеен интериорен дизайн. Купето на автомобила се откроява с отличителен, много ярък метален нюанс. Алуминиевите джанти Campagnolo с елипсовидни отвори, което е очевидна препратка към 33 Stradale, завършват дизайн, който по онова време предусеща стила на 70-те години.
1750 Spider Veloce
До 60-те години на миналия век Alfa Romeo Spiders по същество представляват "непокрита" версия на модели хечбек или купе, но на автомобилното изложение в Женева през 1966 г. Alfa Romeo представя толкова оригинален Spider, че се определя веднага за напълно отделен от всеки друг модел в производство по това време. През 1966 г. се ражда "1600 Spider", характеризиращ се с лещовидна форма, хармонично преувеличена до степен да наподобява кост на сепия, като всичко това се съдържа в заоблена, обгръщаща форма. Подобни форми обаче не са нещо ново за Alfa Romeo Spider, 14 години по-рано голямо любопитство и интерес предизвиква представянето на 1900 C 52 spider, известен като "Disco Volante". Но светлината на прожекторите върху Spider (неофициално известен като "Duetto") едва сега е започнала да блести. От Америка младият Дъстин Хофман пристигна на големите екрани в Италия, карайки червено Duetto буйно на снимачната площадка на филма „The Graduate” под звуците на „Mrs. Robinson” на Simon & Garfunkel. Успехът на филма и колата е толкова голям, че специално издание на Spider е наречено "Graduate" в Америка, препращайки към същото име на филма. Наследникът на "Duetto" е 1750 Spider Veloce, представен през 1967 г. - той запазва всички характеристики на "1600", с изключение на двигателя, който е увеличен до 1779 кубически сантиметра, повишавайки мощността до 114 конски сили и максимална скорост от 190 км/ч. Моделът, показан в Milano AutoClassica, е перфектен пример за текуща реставрация - Officine Alfa Romeo Classic Classiche на отдела Stellantis Heritage внимателно възстановява този завладяващ автомобил, като точно поддържа всички оригинални характеристики и изисквания, за да се върне към щастливия собственик не просто на кола, а на мечта на четири колела.
Alfa Romeo 4C Superbike
Светлините на прожекторите са насочени към суперавтомобила Alfa Romeo 4C, който, благодарение на изключителните си динамични качества, беше избран през 2014 г. за автомобил за безопасност на Световния шампионат на SBK Superbike.
В края на краищата, Alfa Romeo 4C е безкомпромисно превозно средство, което дава най-доброто от себе си точно на пистата, където скоростта, късият спирачен път и напречното ускорение са основни за постигане на първокласни времена за обиколка - 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди, максимална скорост 258 км/ч, 1,2 g при спиране и странично ускорение от над 1,1 g. Тези забележителни резултати се постигат чрез оптимално разпределение на теглото, изключително съотношение мощност/тегло под 4 кг/к.с. и сухо тегло от само 895 кг.
Изключителната производителност се постига и благодарение на комбинацията от 240 к.с. 1750 Turbo Benzine със суха трансмисия с двоен съединител „Alfa TCT“ и усъвършенстваната Alfa D.N.A. селектор с уникален режим Race. Моделът, изложен в Milano AutoClassica и обикновено излаган, принадлежи към колекцията Stellantis Heritage и може да се похвали със сертификат за автентичност, който включва задълбочена техническа експертиза и щателно документално проучване, като се има предвид цялата работа, извършена по автомобила. Тази ексклузивна услуга се предоставя само от Officine Classiche на Alfa Romeo, осигурявайки най-високо ниво на сертифициране за колекционери по целия свят.
Alfa Romeo 33 Stradale
За да превърнеш една мечта в реалност са необходими сериозна доза смелост и щипка здравословна лудост. Същите съставки, с които колата, смятана от мнозина за една от най-красивите някога, е родена през 1967 г. - 33 Stradale. Днес, със същата дързост и визия, екипът на Alfa Romeo замисли и разработи новия 33 Stradale, автентично произведение на изкуството в движение, създадено чрез перфектната комбинация от красота и инженерство. Произведено само в 33 ексклузивни екземпляра, с уникален процес на ръчна изработка, новото двуместно купе съчетава наследството и бъдещето на марката, символ на благородния италиански спортен дух. Неговата цел е да предложи най-вълнуващото изживяване при шофиране и вечната привлекателност на икона на изключителна група ентусиасти, които вярват в проекта от самото начало. Новият 33 Stradale се ражда в новосъздадената Alfa Romeo "Bottega", където дизайнери, инженери и историци на марката първо изслушват потенциални купувачи и след това създават заедно автомобилите, точно както в занаятчийските работилници на Ренесанса или ателиетата на известни италиански производители на каросерии през 60-те години.
Alfa Romeo Junior
На изложението "Milano AutoClassica" публиката може да се възхити на модел на Junior Hybrid, отличаващ се с изискан син цвят, върху който се открояват алуминиеви джанти с три отвора и новата интерпретация на емблемата "Leggenda", подчертаваща емблематичен и спортен дизайн на този автентичен готин автомобил, който създава незабавна емоционална връзка с водача. Новата версия включва 48V Hybrid VGT (Variable Geometry Turbo) архитектура. Този модел предлага изключително гладко шофиране и позволява електрически режим за над 50% от шофирането в града; той поддържа електрическо шофиране не само за маневри за паркиране или градско шофиране с ниска скорост, но и по извънградски маршрути при условия на ниско натоварване при скорости до 150 км/ч. Компактният спортен автомобил бележи завръщането на марката в сегмент B, с най-пълното търговско предложение в сегмента - хибридна версия със 136 к.с., единственият автомобил в премиум компактния клас, който скоро ще дебютира с Q4 задвижване на четирите колела с автоматизирано управление на задния мост и напълно електрическа версия с 54-kWh батерия, предлагана в две нива на мощност (156 к.с. и най-високата VELOCE с 240 к.с.). Последното се постига чрез специфични технически решения, „направени в Alfa Romeo“, разработени от същия екип, който създаде Giulia GTA. Комфортът и практичността са на върха в сегмента, както се демонстрира от най-големия багаж сред премиум конкурентите (400 литра) и решението Alfa Romeo Cable Organizer.