Alfa Romeo и световният шампион на DTM Никола Ларини отново заедно на 1000 Miglia 2024
Предстои да се проведе от 11 до 15 юни, 42-то издание на 1000 Miglia - „най-красивото състезание в света“, по думите на Енцо Ферари. Както винаги отчасти състезание и отчасти приключение, над 400 автомобила ще участват в тазгодишното редовно състезание за ретро автомобили. Над 50 от тях ще бъдат Alfa Romeo, като така безспорната икона на италианския моторен спорт ще бъде с най-големият отбор в състезанието. Два от автомобилите ще бъдат престижни модели от ретро колекцията на Alfa Romeo, обикновено изложени в неговия музей в Арезе - 1900 Super Sport (1954) и 1900 Super Sprint (1956).
Първият ще бъде в ръцете на Никола Ларини, DTM шампион от 1993 г. с Alfa Romeo 155 V6 TI, и на рали навигатора Джакомо Чучи. Завръщането на Ларини в състезанията с Alfa Romeo определено ще доведе до силни емоции за всички фенове на моторните спортове и особено за алфистите, които помнят подвизите му в клас Touring през 90-те години. 1900 Super Sprint (1956) ще бъде посрещнат със същия ентусиазъм и ще даде най-доброто от себе си, управляван от Андреа Фарина, журналист и експерт по ретро автомобили, заедно с навигатора Давиде Сирони, инфлуенсър и YouTuber със страст към двигателите.
Двата ретро автомобила ще бъдат придружени от новите Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport, специалната лимитирана серия, която марката посвещава на първата победа на Alfa Romeo на 1000 Miglia през 1928 г. с 6C 1500 Super Sport. Публиката също така ще може да види Alfa Romeo Junior в движение за първи път - новият компактен автомобил връща спортния дух на Alfa Romeo в най-големия сегмент на европейския пазар. Той олицетворява нишката, която винаги е свързвала автомобилите от миналото с тези, произвеждани в момента от марката, в името на техния вроден спортен дух като завладяващо шофиране в ежедневието, което от 1910 г. насам води италианската марка и очарова почитателите на Alfa Romeo по целия свят.
Два престижни Alfa Romeo в надпреварата
Участниците в легендарните 1000 Miglia ще бъдат две истински произведения на изкуството в движение, принадлежащи към колекцията Heritage, част от отдел Stellantis, фокусиран върху опазването и популяризирането на историческото наследство на италианските марки на групата. По-конкретно, 1900 Sport Spider (1954) е много рядък състезателен болид – само 2 модела от които са били произвеждани някога – оборудван с 4-цилиндров двигател с две разпределителни камери, оптимизиран до 138 к.с. максимална мощност, което му позволява да достигне 220 км /ч, отчасти и поради теглото му от 880 кг и изключително ефективната му аеродинамика. Отличаващ се с иновативния дизайн на Франко Скалионе за студиото на Bertone, 1900 Sport Spider е оборудван с 5-степенна трансмисия и заден мост De Dion; неговата производителност и управляемост носят усещане за по-нова, отзивчива и сериозна кола, с отлично сцепление с пътя. Този необикновен автомобил ще се състезава под номер „289“. В състезанието под номер „392“ ще се състезава 1900 Super Sprint (1956), елегантно купе, което представлява класа „gran turismo“ на 20-ти век, „семейната кола, която печели състезания“ по доказателства от 50-те години. Базиран на късата версия на шасито на седана 1900, той е оборудван с 2-литров 4-цилиндров двигател с характерния за марката двоен разпределителен вал и мощност от 115 к.с. при 5500 об./мин. През 50-те години на миналия век беше обичайно великите италиански дизайнери да купуват механизирано шаси от Alfa Romeo, допълвайки го с каросерия, проектирана и произведена от тях. Миланската компания Touring прави това, произвеждайки почти 300 модела, базирани на Alfa Romeo 1900 Super Sprint между ’54 и ’55.
Епичните победи на Никола Ларини и Alfa Romeo в клас Touring
От 1992 до 2007 г. Alfa Romeo доминира в автомобилните състезания в клас Touring, първо със 155 и след това със 156, написвайки незабравими глави в историята на автомобилния спорт с десетки победи в шампионатите на Италия, Германия, Обединеното кралство и Испания. Първите успехи дойдоха през далечната 1992 г. с победата на Никола Ларини в италианския шампионат Superturismo със 155 GTA, последван една година по-късно от германския шампионат за туристически автомобили (DTM) с 155 V6 TI, счупвайки всички рекорди в считаното тогава най-престижният шампионат за туристически автомобили. В началото на 90-те години мрежата на DTM се състоеше изключително от немски производители. Това продължи до 1993 г., когато Alfa Romeo реши да участва официално с 155 V6 Ti, управляван от Алесандро Нанини и Никола Ларини, с други автомобили в ръцете на клиентски отбори. Автомобилът прави сензационен дебют - в първия кръг в Золдер (Белгия), 155 V6 Ti печели и двата манша. До края на сезона Ларини печели 10 от 20-те състезания. С двете победи на Нанини към тях, плюс всички подиуми и класирания, постигнати от двамата италиански пилоти, Alfa Romeo печели титлата при конструкторите, а титлата при пилотите отива при Ларини. Това е истински шок за немските състезатели, принудени да приемат, че през 1993 г. шампионатът на DTM е спечелен от италианска марка при дебюта си в това състезание от най-високо ниво. След това идват триумфи в британския шампионат за туристически автомобили през 1994 г. и други победи във всяка част на света. След постиженията на 155, през 1998 г. идва реда на 156 да продължи по пътя към успеха, спечелвайки общо 13 титли при пилоти и производители в цикъл, продължил 10 години, като дори печели победа в последното си състезание през 2007 г., когато 156 вече е спрян от производство.
Alfa Romeo Junior, спортното става компактно
Спортен по душа, компактен по размер и с италиански стил от пръв поглед. Новият Alfa Romeo Junior се предлага като модерен и отличителен автомобил, съчетаващ завладяващ стил с най-модерните технологии по отношение на комфорт, свързаност и динамика на шофиране. За безкомпромисния комфорт свидетелства и най-големия багажник в класа на премиум компактните SUV (400 л). Новият модел се предлага в хибридна и електрическа конфигурация, без разлика по отношение на естетика или оборудване, защото единственото, което има значение, е фактът, че е 100% Alfa Romeo. Предназначен да промени дълбоко концепцията за спортно представяне в най-големия сегмент в Европа, новият Alfa Romeo Junior се основава на желанието да се произведе компактен автомобил, дълъг малко над 4 метра, с изцяло нов, актуален спортен дух, който надхвърля производителността и издига модела на едно забележително за марката ниво. Разбира се, това е смела и амбициозна цел, авторитетно постижима само от марка с над вековна спортна история, изкована на състезателни писти и по ежедневни пътища. С две думи, новият автомобил е нещо като „наръчник“ за италианска марка, посветена на задоволяването на сетивните усещания, защото автомобила е и остава вълнуващ продукт, който трябва да бъде изживян със страст и участие.
Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport - почит към 6C 1500 SS, който печели Mille Miglia през 1928 г.
Присъствието на два модела в 42-та 1000 Miglia е съществено - Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport, новата лимитирана специална серия (450 броя за целия свят), която прославя легендарния 6C 1500 Super Sport, управляван от Кампари и Рампони, победители в Mille Miglia от 1928 г. Със смела интерпретация на логото Quadrifoglio, облечено в черно за първи път, Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport служат като посланици на емблематичния спорт, техническа чистота и технологичното съвършенство, които винаги са позиционирали тези два автомобила на върха на съответните им сегменти по отношение на управлението и съотношението мощност-тегло, за уникално, директно и завладяващо шофиране, достижимо за всеки истински автомобил Alfa Romeo. И двата модела са оборудвани с мощния 2.9 V6 двигател с 520 к.с. с механичен диференциал с ограничено приплъзване. Динамиката на шофиране на Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport води в съответните си категории, благодарение на изненадващата лекота, получена с използването на ултра леки материали като алуминий за двигателя и въглеродни влакна за трансмисионния вал, предния капак, спойлера и страничните престилки.
Допълнителна информация за новите Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport можете да намерите тук.