Alfa Romeo 33 Stradale - иконата, очароваща Щатите. Среща с клиента от САЩ Глин Блумкуист
„Роден съм в болница във военновъздушна база, може би оттам идва любовта ми към скоростта и максималната производителност.“ Така тексасецът Глин Блумкуист се представи преди няколко седмици пред екипа на Alfa Romeo, за да финализира лично уникалната конфигурация на своя Alfa Romeo 33 Stradale. Срещата се провела в музея на Alfa Romeo в Арезе, емблематично място, където се съхраняват някои от най-красивите автомобили в света, включително очарователния исторически 33 Stradale, който е вдъхновение за новия автомобил, изработен по поръчка.
След ексклузивно посещение в музея, екипът топло посрещна г-н Блумкуист в Sala del Consiglio на музея в Арезе, където през 1967 г. е одобрен дизайнът на 33 Stradale, сега седалището на Bottega Alfa Romeo. На това символично място дизайнерите, инженерите и историците на марката се срещнаха и изслушаха 33-мата собственици, след което създадоха заедно с тях уникалните произведения на изкуството и автентичен „манифест“ на възможностите на италианската марка – сега и в бъдеще – по отношение на стил и управление.
Произведено само в 33 ексклузивни бройки, за 33 от феновете на марката, новото двуместно купе съчетава наследство и бъдеще и се изгражда по уникален занаятчийски процес с най-високи стандарти за качество и обсебващо внимание към детайла, точно по същия начин като в ренесансовите занаятчийски бутици, както и през 60-те години на миналия век в работилниците на известни италиански производители на каросерии. Един от тях бил прочутият Carrozzeria Touring Superleggera, който оставя своя отпечатък върху някои от най-красивите Alfa Romeo на всички времена и сега играе водеща роля в производството на новия 33 Stradale.
В рамките на историческите и славни стени на Bottega Alfa Romeo, американският предприемач разказа историята си напълно естествено и с голямо емоционално участие, показвайки, че се чувства спокоен като част от общността Alfa Romeo Tribe и още повече в тесния кръг от собственици на новия 33 Stradale, истински посланици на италианската марка и нейните ценности в четирите краища на Земята.
Страст към американските състезания и откриване на италианския моторен спорт
Израснал с баща, който бил запален по американските състезания и спортните автомобили, Глин Блумкуист бързо се влюбва в автомобилния спорт в САЩ, страст, която скоро го кара да се премести в Индианаполис. Там той следва маркетинга на своята фотографска компания в легендарния Индианаполис 500, най-големият шампионат за автомобили с открити колела в Щатите. Г-н Блумкуист си спомня: „Прекарах 10 години, пътувайки по света, спонсорирайки IndyCar. Някои от най-хубавите ми спомени от това време са за първия ни пилот, Джими Васер. През 1992 г. като новобранец той се качи на подиума в Индианаполис, след като постави рекорд за скорост за новобранец в историята на Инди 500: над 222 мили в час.“ Въз основа на опита в състезанията, който го привлича все повече и повече, американският предприемач започна да измества фокуса си в чужбина, за да открие спортното наследство на европейските марки, особено в Италия. Тези, които са го впечатлили най-много, са Alfa Romeo и Ferrari, две марки, уникални в света със своята спортна история, дизайн Made in Italy и най-съвременни технологии. Четейки книга за Енцо Ферари, г-н Блумкуист открива неразрушимата връзка между известния предприемач и марката Alfa Romeo, 20-годишна връзка, в която Дрейк действа като тестер, пилот, търговски сътрудник и накрая директор на легендарния състезателен отдел на Alfa Romeo. От този момент нататък интересът му към италианския моторен спорт се превръща в истинска страст, която води и до покупката на италиански бижута. Скорошно допълнение към колекцията му е великолепна Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio в лимитираната серия по случай 100-годишнината, която той имаше привилегията да кара на F1 пистата Circuit of the Americas в Остин, като гост на отбора на Alfa Romeo през 2023 г. Тогава се среща и с Кристиано Фиорио, ръководител на проекта 33 Stradale, който му предлага възможност, която не може да пропусне. „Не ми отне много време да приема идеята да стана един от 33-мата клиенти на новата специално изработена кола на Alfa Romeo, стига да е червена и само червена“, каза Глин с усмивка. Самият Кристиано Фиорио разказва: „От първия път, когато се срещнахме в Остин, имахме специална връзка с Глин. Човешката ангажираност, която той внесе в проекта, страстта му и екипния подход към процеса на конфигуриране са наистина нещо уникално. Не по-малко уникален е прекрасният модел, който той страстно е конфигурирал за марката и за историята на световния моторен спорт.“
Конфигурация, вдъхновена от своя предшественик, със съвременен привкус
По негова лична молба, новият 33 Stradale на г-н Блумкуист е с многослойна боя Rosso Villa d'Este, украсена с хоризонтална бяла лента отпред, доста рядък елемент от дизайна при суперавтомобилите. Той преразглежда със съвременен привкус червено-бялата цветова комбинация на Tipo 33, водещо светило в световния моторен спорт през 60-те години на миналия век и предшественик на 33 Stradale от 1967 г. По същия начин той решава позицията на легендарните лога Quadrifoglio и Autodelta, специалните задни въздухозаборници и новите 20“ „прогресивни“ черни алуминиеви джанти с декорация и вложки от въглеродни влакна. С едно око върху емблематичния 1967 33 Stradale, изложен в музея Arese, за интериора г-н Блумкуист избира конфигурацията Tributo в два цвята – тъмно сиво и бисквитено кафяво, с тапицерия от алуминий, добавяйки елементи от Alcantara за таблото и част от седалки, панели на вратите и централен тунел, комбинирани със специфична, много фина кожа в цвят бисквитено кафяво.
Тексаският предприемач също иска включването на числото 14 от външната страна на вратите и в интериора, бродирано на облегалките за глава, в знак на почит към двама изключителни пилоти, които са го използвали в своите състезателни автомобили: Енцо Ферари, на неговото Alfa Romeo от 20-те години на миналия век; и Антъни Джоузеф „A.J.“ Foyt, на неговия Foyt Coyote. Изборът на номер 14 е знак на почит както към спортното наследство на Alfa Romeo, така и към многократния шампион на САЩ, който спечели четири пъти Индианаполис 500 и седем шампионата на USAC. Накратко, конфигурацията на 33 Stradale на г-н Блумкуист е истински наръчник за италиански и американски автомобилен спорт. „Нямам търпение да хвана волана на моя 33 Stradale и да чуя звука на неговия 3.0 л twin-turbo V6 двигател с над 620 к.с. Разбира се, няма да стои затворен в гаража. В и около централен Тексас, където живея, има много фантастични улици и писти, където карам всичките си коли, и моята поръчкова Alfa Romeo няма да бъде изключение“, заключи Глин.
Спортните подвизи на Alfa Romeo на американска земя
Има неразривна връзка между феновете на автомобилния спорт в САЩ и Alfa Romeo, в дълга история, осеяна със спортни подвизи, легендарни модели и страхотни шофьори. Марката направи първата си поява зад граница с историческата победа на Тацио Нуволари през 1936 г. във Vanderbilt Cup – единствената европейска марка, спечелила това състезание – на пистата Roosevelt Field в Ню Йорк, на борда на GP Tipo C 12C. През 30-те и 40-те години на миналия век много автомобили Alfa Romeo продължават да се състезават от другата страна на Атлантика. Връзката ще се засили още повече след Втората световна война - Giulietta Spider от 1955 г. на Пинин Фарина е създадена по искане на Макс Хофман, известен вносител на европейски спортни автомобили, насочена преди всичко към американските „джентълмени пилоти“. „Малкият“ паяк се превръща в символ на различния начин на живот. В продължение на повече от десетилетие от средата на 60-те, колите от Arese правят присъствието си силно осезаемо по пистите в САЩ.
Например, победи на Giulia TZ и Giulia Sprint GTA, „33-те“, които видяха знамето на Alfa Romeo, издигнато на най-високите пилони на писти като Себринг, Уоткинс Глен и Дейтона, в хеттрика от 1968 г., който дори дава името си на версията от 1968 г. на Tipo 33/2, отправната точка за 33 Stradale. През онези години Хортс Куек в GTA става шампион на САЩ в клас Touring, а Марио Андрети, американски шампион с италиански корени, се състезава както в състезанията 33, така и във Формула 1 през 1981 г., укрепвайки традицията на американските пилоти зад волана на Alfa Romeo, който датира от 1924 г., когато Питър де Паоло се състезава в легендарния GP Tipo P2.