25 ноември 2024

Динамични тестове на Alfa Romeo 33 Stradale на емблематичната писта Nardò

Инженерният екип на Alfa Romeo току-що завърши интензивна тестова сесия на „прототипа 00“ на новия 33 Stradale на пистата Nardò, за да тества неговата динамика и представяне при екстремни условия и много висока скорост. По-конкретно, тестовият екип наблюдава и валидира динамични параметри като аеродинамика, максимална скорост, максимални температури, пропулсивни охладителни системи и шумоизолация на кабината. Всичко това преди първата доставка, планирана да се осъществи в Италия в края на декември.

За вида високоскоростни тестове, които да бъдат проведени, беше ясно, че Alfa Romeo трябва да избере техническия център Nardò (NTC), един от най-модерните центрове за тестване и експериментиране в света, разположен в Саленто, където е най-известният автомобил марки провеждат своите тестове. Построен през 1975 г. от FIAT, „изпитателният полигон“ в Пулия обхваща площ от 700 хектара, осеяна с гори и средиземноморски шубраци, и разполага с 20 тестови писти за експериментиране и развойни дейности на всяко ниво.

От тези писти известният Nardò Ring се откроява за високоскоростни тестове на автомобили и мотоциклети, с диаметър от 4 км и дължина от 12,6 км. Считана за най-бързата кръгла автомобилна писта в света, пистата предлага различни наклони и относителни компенсационни скорости на всяка от своите четири ленти. Благодарение на ниския си параболичен профил, когато се движат по всяко платно с компенсираща скорост, която балансира центробежната сила, водачите се чувстват като на безкрайна права.

Именно на тази писта екипът на Alfa Romeo проведе високоскоростни тестове на разработвания 33 Stradale, като потвърди целевата максимална скорост от 333 км/ч и ускорението, което преминава от 0 до 100 км/ч за по-малко от три секунди. Всичко това стана възможно благодарение на детайлната работа, извършена от техниците на Alfa Romeo върху аеродинамиката, където всяка линия от скулптурния обем на автомобила е функционална за постигане на най-доброто аеродинамично представяне, за да повиши производителността на 3,0-литровия V6 двигател с двойно турбо, осигуряващ над 620 к.с., с 8-степенна DCT скоростна кутия, задвижване на задните колела и електронен диференциал с ограничено приплъзване. Еволюция на V6, който вече присъства в най-мощните автомобили на италианската марка, новият двигател е монтиран надлъжно в центъра и осигурява изключителна производителност, напълно валидирана на Nardò.

Динамичните тестове в техническия център Nardò следват сесия, проведена преди няколко седмици на полигона Balocco Proving Ground в провинция Vercelli, на емблематичната писта Alfa Romeo, която от 1962 г. е домакин на разработването и подготовката на най-мощните състезателни автомобили (Autodelta). който участва в международни състезания F1, DTM и Super Turismo. На това историческо място същият екип от инженери на Alfa Romeo фокусира цялата сесия върху специфични тестове за средна и висока скорост, с фокус върху баланса, спирачната система и управлението на пътя. От друга страна, динамичната цел на проекта винаги е била изключително амбициозна, да предложи най-доброто шофиране в категорията.

В Balocco първият тест беше проведен при умерена скорост, за да се оцени прецизността на кормилната система и реакцията на спирачната система, както и характерното управление, гарантирано от системата, съставена от алуминиева H-образна рамка, карбоновия монокок и изисканата конфигурация на окачването. Плюс това, тъй като всичко е проектирано и насочено към превръщането в едно цяло на човека и машината, колата предлага два режима на шофиране, които могат да се активират от превключвателите на централния тунел - „Strada“ и „Pista“. Първият, включен при стартиране на колата, осигурява комфорт и удоволствие от шофирането - плавно подаване на мощност, обичайна чувствителност на педала, меко окачване, течна трансмисия и активни изпускателни клапани, отворени само над 4000 об. в минута. Като алтернатива, в режим Pista, водачът избира заредено с адреналин управление - мощността е върхова, педалите са още по-чувствителни, а окачването е твърдо, както и предлага по-бързо превключване на предавките и активни изпускателни клапани, които са винаги отворени. Един от най-вълнуващите контроли на производителността в тази конфигурация е процедурата „Partenza Veloce“ - чрез натискане на бутона „Quadrifoglio“ на централния тунел, той действа върху скоростната кутия, контрола на сцеплението и мощността, за да увеличи максимално ускорението чрез избягване на приплъзване на колелата.

На някои участъци от пистата пилотите на Alfa Romeo деактивираха контрола на сцеплението (ESC OFF), приближавайки колата до максималната ѝ скорост, за да потвърдят, че 33 Stradale успява да комбинира представянето на суперавтомобил с изненадваща лекота на шофиране, дори за непрофесионалисти пилоти. Всичко това е допълнено още от звука на twin turbo V6, осигуряващ автентична „механична симфония“, която обгръща купето и предава уникални емоции при всяко ускорение. Системата за активно окачване също играе ключова роля в теста, предлагайки перфектна комбинация от комфорт и производителност. Новият персонализиран автомобил приема 100% схема на окачване с две рамена на Alfa Romeo с активни амортисьори и полувиртуално кормилно управление както на предната, така и на задната ос, което осигурява оптимален контрол на волана и най-висока степен на управление и прецизност, както и на голямо странично ускорение, за да се осигури най-доброто управление при всякакви условия на шофиране.

И накрая, сесията подчерта прецизността и капацитета на спирачките да се адаптират към различни режими на шофиране, осигурявайки отличен контрол, дотолкова, че новият 33 Stradale спира от 100 км/ч до 0 за под 33 метра. Всичко това е възможно благодарение на вградената спирачна система Alfa Romeo Brake-By-Wire, която едновременно контролира спирачното налягане и осигурява стабилност в усещането за педала. Произведени от Brembo за Alfa Romeo, въглеродно-керамичните спирачки гарантират висока производителност и осигуряват реактивно спиране с намален ефект на избледняване при високи температури. Отпред и отзад дисковете са вентилирани и перфорирани, с шестбутален моноблоков апарат от алуминий отпред и четирибутална система отзад.

Торино, 25 ноември 2024 г.